گرانی نهاده‌های دامی و کمبود دام  مهمترین علت تنش بازار گوشت/ هشدار دادیم اما توجهی نشد
بررسی دلایل نوسانات قیمت گوشت قرمز در بازار بابل؛

گرانی نهاده‌های دامی و کمبود دام مهمترین علت تنش بازار گوشت/ هشدار دادیم اما توجهی نشد

نوسانات اخیر بازار گوشت در شهرستان بابل با حضور مسئولان دستگاه‌های متولی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و بر لزوم اتخاذ سیاست‌های عملی برای تثبیت قیمت و کنترل بازار تاکید شد.

به گزارش مازنداصناف، نوسانات چند هفته اخیر قیمت گوشت قرمز در شهرستان بابل درجلسه ای با حضور مسئولین و نماینده اتاق اصناف این شهرستان مورد بررسی قرارگرفت.


در این جلسه که در سالن اجتماعات برج اصناف شهرستان بابل برگزار شد با حضور  تشکا فیروزجایی رئیس اداره صمت - نجفی رئیس اداره تعزیرات – کشاورز مدیر کشتارگاه صنعتی -  کریمی نماینده دامداران – خانم مهدی زاده و آقای میرساداتی از جهاد کشاورزی - حبیب زاده مرزونی و پورسلاخ نائب رئیس اول ودوم اتاق اصناف شهرستان بابل همراه بود.

پورسلاخ: گرانی  نهاده های دامی و کمبود دام  مهمترین علت تنش قیمتی بازار گوشت

 رضا پورسلاخ نائب رئیس دوم اتاق و رئیس اتحادیه قصابان شهرستان بابل ضمن ارائه گزارشی از روند توزیع گوشت قرمز در این شهرستان، از روند صعودی قیمت گوشت ابراز نگرانی کرد و ازمسئولین خواست تدابیری بیاندیشند تا گوشت با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.


وی در ادامه، گرانی  نهاده های دامی و کمبود دام را بزرگترین عامل گرانی گوشت اعلام کرد و از مسئولین خواست با تامین نهاده های دامی و ارائه امکانات به دامداران نسبت به تثبیت قیمت گوشت اقدام نمایند.

کریمی: وضع موجود به نفع صنف قصابان نیست
در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارشی ازروند توزیع گوشت قرمز توسط مدیر کشتارگاه صنعتی شهرستان بابل ، کریمی نماینده دامداران شهرستان بابل طی سخنانی چنین گفت: چالش ها و نابسامانی های گوشت قرم از قبل پیش بینی شده بود و به زعم ما این  نابسامانی ها به هیچ وجه بنفع صنف قصابان نیست .


وی حذف مراتع، عدم ارائه وام کم بهره به دامداران ، عدم حمایت دولت و گرانی نهاده های دامی را بزرگترین عامل گرانی گوشت اعلام کرد و از مسئولین خواست با حمایت بیشتر از دامداران، نسبت به تثبیت گوشت قرمز اقدام نمایند. 

 

          

فیروزجایی: به هشدارهای اعلام شده توجهی نشد/خرید قیمت بالاتر ستاد پشتیبانی عامل گرانی قیمت گوشت
فیروزجائی رئیس اداره صمت شهرستان بابل نیز در این جلسه، عنوان کرد: ما از قبل در جلسات تنظیم بازار، هشدارهای لازم بابت افزایش گوشت قرمز را ارائه کردیم ولی به این هشدارها توجه نشده است.


 رئیس اداره صمت شهرستان بابل، افزایش نهادهای دامی، خرید قیمت بالاتر از سوی ستاد پشتیبانی را عامل گرانی قیمت گوشت اعلام کرد و یادآورشد: باید با واردات و عرضه گوشت توسط ستاد تنظیم بازار و با حذف دلالان و عرضه مستقیم دام به قصابان ، نسبت به تثبیت قیمت گوشت اقدام نمائیم .

نجفی: لزوم اقدامات اساسی برای تثبیت قیمت در بازار گوشت
نجفی رئیس اداره تعزیرات شهرستان بابل نیز در این جلسه  گفت: مشکلات بوجود آمده در رابطه با قیمت  گوشت مختص شهرستان بابل نیست بلکه مربوط به کل کشور است .


 وی افزود: ما معمولا در دی و بهمن ماه با مشکل کمبود دام مواجه می شویم و مسئولین باید فکری اساسی برای رفع این کمبود ها نمایند. 


در پایان این جلسه، تمهیداتی اتخاذ و مصوب شد که شرح ان به شرح ذیل است:

- به منظورحمایت از قصابان شهرستان بابل، بازرسان تعزیرات حکومتی پس ازاعلام قیمت ازسوی اتحادیه قصابان، با قیمت غیرقانونی گوشت برخورد نمایند.


-  با توزیع مستمر گوشت منجمد و نظارت دقیق جهت رعایت قمیت  کارشناسی اعلام شده اتحادیه قصابان  توسط واحدهای صنفی قصابی شهرستان بابل، نسبت به تثبیت قیمت گوشت دراین شهرستان اقدام عاجل گردد.

 

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه