تقلب برخی کشتارگاه‌ها در ساری/مرغ‌ها آب بندی می‌شود
یک فعال صنفی بازار مرغ:

تقلب برخی کشتارگاه‌ها در ساری/مرغ‌ها آب بندی می‌شود

ساری- جعفری، فروشنده مرغ در ساری با اشاره به تقلب برخی کشتارگاه ها در پاک نکردن ضایعات گفت: هزینه این ضایعات از جیب مصرف کننده تامین می شود.

به گزارش مازنداصناف، محمد جعفری که به عنوان فروشنده مرغ در ساری فعالیت می کند، قیمت مرغ را ۵۳ هزار تومان ذکر کرد و گفت: طی روزهای گذشته نرخ مرغ نسبت به ماه قبل به ظاهر کاهش یافته و در عمل روند افزایشی است.

وی با بیان این که قیمت مرغ در یک ماه قبل ۵۹ هزار تومان بود، از روند کاهشی قیمت مرغ خبر داد و افزود: برخی کشتارگاه ها با توجه به کاهش قیمت مرغ، ضایعاتی نظیر پای مرغ را قطع نمی کنند و این مسئله سبب می شود تا پول بیشتری از جیب مردم هزینه شود.

وی با اظهار این که پای مرغ باید از غضروف حذف و برش شود، گفت: در حال حاضر حدود سه تا چهار سانتی متر از پای مرغ و ضایعات شکم مرغ نیز باقی می ماند و علی رغم این که در ظاهر نرخ کاهش یافته اما ضایعات آن افزایش یافته است.

این فروشنده با اظهار این که متاسفانه کشتارگاه با خوب پاک نکردن مرغ و عدم جداسازی ضایعات، مرغ را آب بندیی می کنند، گفت: عدم توجه به این مسئله سبب شده تا کاهش قیمت مرغ در عمل محقق نشود.

وی با بیان این که کشتارگاه مرغ را پاک کرده در اختیار فروشنده قرار نمی دهد، گفت: این مسئله در افزایش وزن آن تاثیر دارد و در نهایت به ضرر مصرف کننده است.

منبع: بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه