خواربارفروشان مازندرانی نیز برنج خارجی می فروشند| انتقاد از نبود حمایت از تولید داخلی
عضو شورای سیاستگذاری خانه کشاورز کشور:

خواربارفروشان مازندرانی نیز برنج خارجی می فروشند| انتقاد از نبود حمایت از تولید داخلی

ساری- اکبری، عضو شورای سیاستگذاری خانه کشاورز کشور گفت متاسفانه خواربارفروشان نیز برنج خارجی می فروشند و برنامه ای برای حمایت از تولید داخلی وجود ندارد.

به گزارش مازنداصناف، حسین اکبری در گفتگویی با انتقاد از دخالت دولت و ایجاد رانت در بازار برنج گفت: در حال حاضر حجم زیادی از برنج کشاورزان در شالیکوبی ها دپو شده و چند ماه راکد مانده و سبب ضرر شده است.

وی با انتقاد از واردات برنج به کشت قراردادی برنج اشاره و اضافه کرد: به جای آن که برنج های خارجی را در فروشگاه ها و خواربارفروش ها عرضه کنیم باید از کشاورزان داخلی حمایت کنیم.

وی با عنوان این که سلیقه و ذائقه مصرف کننده استان، برنج داخلی است، خواستار تشکیل تیم برای مدیریت در بازرگانی محصول برنج در استان و کشور شد و گفت: کارشناسان و مشاوران خوبی در استان فعالیت دارند و باید از توان این کارگروه بهره گرفت.

اکبری با اظهار این که برنجکاران و شالیکوبی داران زنجیره به هم پیوسته هستند، گفت: این که یک عده در قالب خریداران برنج به روستاها می روند چندان در قیمت و تعیین نرخ برنج تاثیرگذار نیست.

عضو شورای سیاستگذاری خانه کشاورز کشور یادآور شد: در حال حاضر در انبار من دو هزار کیسه دپو شده و چهار هزار کیسه را با قیمت ناچیز به فروش رساندم و این وضعیت درباره همه کشاورزان وجود دارد.

منبع: بازار

انتهای پیام/

 
 

ارسال دیدگاه