تمام کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند/حمایت تمام قد مجلس از مطالبه‌ای روی زمین مانده
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تمام کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند/حمایت تمام قد مجلس از مطالبه‌ای روی زمین مانده

عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس از بیمه شدن تمام کارگران ساختمانی خبر داد.

به گزارش مازنداصناف، نمایندگان مجلس در مهم‌ترین  مصوبه خود با طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت و بر این اساس تأکید کردند کارگران ساختمانی باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.


علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی یکی از مطالبه دیرینه قشر شریف و مظلوم کارگران ساختمانی بود که با توجه به حوادث زیادی که برای این قشر کارگری پدید می‌آمد، بیمه آن‌ها یک ضرورت محسوب می‌شد اما تا به امروز نسبت به آن، قانونی شفاف و متقن وجود نداشت.

بابایی کارنامی عنوان کرد:  با پیگیری های انجام شده و جلسات متعدد فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی مجلس، در نهایت نمایندگان مجلس یازدهم در نشست امروز با 177 رأی موافق و تنها 7 رأی مخالف در مصوبه تأکید کردند که دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان تأمین اجتماعی و کارفرمایان، ملزم به پوشش بیمه کارگران ساختمانی شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: با اصلاح ماده ۵ قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، بیش از یک میلیون و دویست هزار کارگر ساختمانی پس از مدت ها مشمول حمایت های بیمه ای میشوند و از این پس هیچ کارگری در بخش ساختمانی، دغدغه بیمه و آینده خود را نخواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه