قیمت مرغ به 9 هزار تومان زیر نرخ مصوب رسید/افزایش تقاضا علت گرانی این روزهای تخم‌مرغ
رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران:

قیمت مرغ به 9 هزار تومان زیر نرخ مصوب رسید/افزایش تقاضا علت گرانی این روزهای تخم‌مرغ

در حالی قیمت مرغ پس از اصلاح ارز ترجیحی به 59 هزار و 500 تومان و پس از آن با انتقاد تولید‌کنندگان، کیلویی 63 هزار تومان مصوب شد که به گفته رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز استان هم اکنون با قیمت 54 هزار تومان در حال عرضه به مشتریان است.

به گزارش مازنداصناف، کامران هاشمی رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران در گفت‌گو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم‌مرغ، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در بازار مازندران پایین‌تر از نرخ مصوب است.


وی با اشاره به نرخ مصوب 63 هزار تومانی هر کیلو مرغ در بازار، افزود: در حال حاضر، هر کیلو مرغ در بازارهای مازندران حداکثر کیلویی 54 هزار تومان به مصرف کننده، عرضه می‌شود که 9 هزار تومان زیر نرخ مصوب است.

 رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: کاهش حدود 30 درصدی تقاضا در بازار مرغ عامل کاهش قیمت مرغ در بازار شده است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تولید، نهاده و ذخیره‌سازی مرغ در استان وجود ندارد و خوشبختانه بازار هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ تامین در شرایط مطلوبی به سر می‌برد.

 رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، با بیان اینکه میزان مصرف روزانه مرغ در مازندران حدود 300 تن و در مرکز استان حدود 50 تن است؛ گفت: کاهش قیمت مرغ موجب به حداقلی رسیدن فاصله قیمتی مرغ منجمد و گرم شده است که این امر رغبت متقاضیان مصرف مرغ منجمد را به خرید مرغ گرم، افزایش داده است.

هاشمی با اشاره به افزایش نرخ تخم‌مرغ طی روزهای اخیر، عنوان کرد: قیمت هر شانه تخم مرغ نیز در بازار مازندران به 95 هزار تومان رسیده است.

وی اعلام کرد: البته افزایش تقاضا در این ایام از سال در بازار تخم مرغ موجب افزایش 5 هزار تومانی هر سانه تخم مرغ طی هفته‌های اخیر شده است و نرخ هر دانه تخم مرغ، 33 هزار تومان است.

 رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، متذکر شد: کمی نگرانی برای بازار تخم مرغ وجود دارد که در شرایط فعلی به برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا باز می‌گردد و بنظر می‌رسد که با توجه به افزایش تولید و انجام ذخیره‌سازی، بازار روند آرام خود را پس بگیرد.

انتهای پیام/
 

ارسال دیدگاه