فرماندار نوشهر نسبت به ادامه فعالیت سنتی پایانه بار این شهرستان انتقاد کرد

فرماندار نوشهر نسبت به ادامه فعالیت سنتی پایانه بار این شهرستان انتقاد کرد

فرماندار نوشهر با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند نوبت دهی در پایانه بار در این شهرستان غرب مازندران نسبت به ادامه فعالیت سنتی این مجموعه به روال گذشته انتقاد کرد.

به گزارش مازنداصناف، سامانه نوبت دهی بار هوشمند در این پایانه در مرداد ماه امسال با حضور مسوولان استانی و محلی راه اندازی شد و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در آیین راه اندازی این سامانه گفته بود اجرای این طرح از سال گذشته شروع شده بود که با توجه به وضعیت کمبود اعتبارات وقفه ای چندماهه در روند اجرای آن بوجود آمده بود که با پیگیری های صورت گرفته اعتبار لازم تامین و این طرح راه اندازی شد.

رستم زرودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : راه اندازی این سامانه در حقیقت گامی موثر برای شتاب بخشی در روند جابه جایی کالا ها، جلوگیری در زمینه سودجویی و خرید و فروش نوبت و ارائه خدمات عادلانه به فعالان حمل و نقل کالا در شهرستان بود که متاسفانه گزارش شده با وجود آنکه این پایانه مجهز به سامانه هوشمند است اما کماکان همانند گذشته فعالیت دارد.

وی بیان کرد : این موضوع به اطلاع مسوولان پایانه رسانده شد و امیدوارم به زودی در قالب هم افزایی بیشتر رفع شود زیرا این مشکل دغدغه سه دهه کامیونداران و بازرگانان این منطقه بوده است.

پیش از این هم صاحبان کالا و برخی از کامیونداران به خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داده بودند که فعالیت سنتی این پایانه سبب شده تا رانندگان صاحب نفوذ بیشترین میزان جابه جایی بار را به خودشان اختصاص دهند و افزون بر آن عده ای هم حتی کامیون ندارند با دریافت نوبت اقدام به فروش آن به کامیونداران دیگر کرده و از این راه در آمد کسب می کنند.

مدیرکل وقت بنادر و دریانوردی مازندران در آذر ماه سال گذشته نسبت به نحوه فعالیت سنتی پایانه بار نوشهر هشدار داده بود.

محمدتقی انزانپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گزارش داد مشکلاتی که وارد کنندگان کالا برای جا به جایی و حمل و نقل کالا در بندر نوشهر پیدا می کنند سبب می شود تا ارتباطشان را با این بندر قطع و با دیگر بنادر شمالی از جمله انزلی، امیرآباد و آستارا همکاری کنند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد در نهایت این مردم شهرستان بویژه فعالان حمل و نقل هستند که بیشترین آسیب را می بینند.

به گفته وی با ورود هر کشتی به بندر نوشهر زمینه فعالیت ۱۵۰ دستگاه کامیون فراهم می شود ولی به خاطر نبود سامانه مجازی نوبت دهی متاسفانه حق برخی از رانندگان ضایع می شود در حالی که عده ای از افراد با واسطه گری و خرید و فروش نوبت کسب درآمد می کنند و یا حتی گزارش هایی داشتیم که کرایه بیشتر از نرخ مصوب از صاحبان کالا دریافت کردند.

این مسوول گفت گفت : امروز اگر پایانه ای وجود دارد و تعدادی از کامیونداران در آن همکاری و کسب و کار می کنند به واسطه فعالیت بندر است و باید هرچه زودتر مشکلی که در پایانه وجود دارد حل شود تا به بندر و فعالیت آن آسیب نرسد.

چندنرخی شدن کرایه ها به خاطر انحصار بخشی از نوبت های دستی توسط کامیون داران صاحب نفود و تامین نشدن بموقع کامیون برای تخلیه بار کشتی ها که در نهایت به جریمه صاحبان کالاها می انجامد از دیگر پیامدهای نبود سامانه مجازی نوبت دهی در پایانه بار نوشهر است.

پایانه بار نوشهر سال ۱۳۷۷ با همراهی حدود ۴۰۰ راننده کامیون و ۱۳ شرکت حمل و نقل فعالیتش را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون رانندگان کامیون روزانه پیش از ورود به بندر برای بارگیری ، ابتدا باید با مراجعه با پایانه بارنامه دریافت کنند تا بتوانند با در دست داشتن آن به بندر رفته و بار را به مقصد استان های دیگر دریافت می کردند.

منبع: ایرنا

انتتهای پیام/


ارسال دیدگاه