بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، اصناف را در اولویت قرار دهند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، اصناف را در اولویت قرار دهند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش مورد نیاز، اصناف را در اولویت کاری خود قرار دهند. ‎

به گزارش مازنداصناف، حسن خیریانپور در نشست با روسای اصناف مازندران، با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در بخش تولید و ایجاد اشتغال پایدار، افزود: در شرایط فعلی یکی از مطالبه‌های اصناف و بازاریان دریافت تسهیلات مورد نیاز به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، صنعتی و خدمات است که بانک‌های عامل باید با بررسی جوانب امر، این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.


وی با بیان اینکه فعالیت ۹۷ هزار واحد صنفی با اشتغالزایی۵۰۰ هزار نفر در استان، بیانگر ظرفیت بزرگ اصناف و نقش بی‌بدیل آن در بهبود وضعیت اقتصادی است، اظهار داشـت: تشکیل ۲۳ اتاق اصناف و فعالیت ۶۱۹ اتحادیه صنفی، ظرفیت بسیار بزرگی را در حوزه اشتغال، تولید، صنعت و خدماتی و توزیعی مازندران ایجاد کرده است که در صورت بهره‌گیری مطلوب و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، می‌توان با رفع مشکلات فراروی این قشر، در جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه گام برداریم.


وی با اشاره به سپرده‌گذاری ۱۳۲ هزار میلیارد تومانی مردم مازندران در شبکه بانکی استان در نیمه نخست امسال، گفت: می‌توان با اتخاذ راهکار درست و اصولی، شرایطی را فراهم کرد تا از محل این سپرده‌ها، تسهیلات مورد نیاز اصناف و بازاریان تامین و پرداخت شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در تاریخ پرفروغ نظام اسلامی، گفت: اصناف و بازاریان همواره در دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی نقش مهم و موثری داشتند و هم اکنون نیز با حضور در عرصه‌های مختلف پشتیبانی قوی برای نظام محسوب می شوند.


خیریانپور ادامه داد: در شرایطی که دشمن قصد دارد با فراخوان عمومی بازار را به تعطیلی بکشاند، اصناف و بازاریان بدون توجه به این دسیسه شوم، با فعالیت بیشتر اقتصادی و باز نگاه داشتن محل کسب خود، این توطئه بدخواهان نظام اسلامی را خنثی می کنند.


وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان برای تداوم فعالیت اقتصادی خود و خدمت رسانی به مردم نیاز به آرامش عمومی دارند، افزود: اصناف و بازاریان در برخورد با اغتشاشگران و برهم زنندگان آرامش و امنیت عمومی نقش تاثیرگذار و بی بدیلی دارند.


وی بر لزوم ارتباط و تعامل بیشتر فرمانداران شهرستان های مختلف مازندران با اصناف و بازاریان تاکید کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات بانکی علاوه بر اصناف و بازاریان، بخش کشاورزی، گردشگری، خدماتی و تولیدی، صنعت و همچنین شرکت‌های دانش بنیان باید مورد توجه و اولویت باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه