زمزمه‌های گرانی گوشت به گوش می‌رسد/مردم قدرت خرید گوشت قرمز را ندارند
رئیس اتحادیه قصابان و مواد پروتئینی بابل:

زمزمه‌های گرانی گوشت به گوش می‌رسد/مردم قدرت خرید گوشت قرمز را ندارند

پورسلاخ با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و متعاقبا روند کاهشی فروش در قصابی‌ها، گفت: زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت گوشت به گوش می‌رسد که علت عمده آن نیز به افزایش قیمت خوراک دام، کاهش رغبت تولید در میان دامداران، نزدیکی به فصل زمستان و متعاقبا مرگ‌ومیر ناشی از شیوع برخی بیماری‌ها و کاهش گوسفندان شیری، باز می‌گردد.

به گزارش مازنداصناف، رضا پورسلاخ نائب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه قصابان و مواد پروتئین گوشتی بابل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: قیمت نهاده‌ها و علوفه‎‌ای که دامداران تهیه می‌کنند نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو شده است و همین امر سبب گرانی گوشت قرمز شده است.

وی افزود: از سویی دیگر، مردم قدرت خرید ندارند و ترجیح می‌دهند به جای خرید گوشت قرمز از گوشت سفید و ارزان قیمت استفاده کنند.

رئیس اتحادیه قصابان و مواد پروتئین گوشتی بابل، خاطرنشان کرد: گوشت قرمز در ماه‌های اخیر نوسان قیمت زیادی داشته و بنظر می‌رسد این روند هر چند باشیب کم تداوم داشته باشد؛ اما همچنان قیمت‌های بازار با قدرت خرید بخش زیادی از مصرف‌کنندگان متناسب نیست.

پورسلاخ عنوان کرد:طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت گوشت به گوش می‌رسد که علت عمده آن نیز به افزایش قیمت خوراک دام، کاهش رغبت تولید در میان دامداران، نزدیکی به فصل زمستان و متعاقبا مرگ‌ومیر ناشی از شیوع برخی بیماری‌ها و کاهش گوسفندان شیری، باز می‌گردد.

 وی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون بازار گوشت یک افزایش قیمت 20 تا 25 ردصدی را تجربه کرده است.

پورسلاخ تصریح کرد: نکته مثبت در شرایط موجود که از ایجاد تنش عرضه و قیمت در بازار گوشت جلوگیری می‌کند، همخوانی عرضه و تقاصا در بازار است که بخشی از ان به کاهش قدرت خرید مردم نیز بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه امروز با کمبود گوشت در بازار مواجه نیستیم زیرا مردم قدرت خرید گوشت را ندارند و همین میزان موجود در بازار هم جوابگوی نیاز مردم خواهد بود، اذعان کرد: امیدواریم که قیمت گوشت از این میزان بالاتر نرود چون روی همین قیمت هم مردم قادر به خرید گوشت نیستند.

رئیس اتحادیه قصابان و مواد پروتئین گوشتی بابل، با بیان اینکه تولید گوشت قرمز یک پروسه زمان بر است، گفت: در مرحله اول ما باید تلاش کنیم که دام مولد خود را از دست ندهیم  و در مرحله بعد با اتخاذ سیاست‌های کارگشا، از دامداران حمایت جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه