انتخاب جوانان در بدنه اتاق‌های اصناف نشان از مطالبه‌گری بازار برای اقدامات جدید دارد/جای خالی اصناف در کارگروه اشتغال شهرستان‌ها
رئیس اتاق اصناف رامسر:

انتخاب جوانان در بدنه اتاق‌های اصناف نشان از مطالبه‌گری بازار برای اقدامات جدید دارد/جای خالی اصناف در کارگروه اشتغال شهرستان‌ها

احمد معارفی با بیان اینکه رای غالب به جوانان در بدنه اتاق‌های اصناف در انتخابات اخیر حاکی از آن است که انتظار یک حرکت نو و بروز از تیم جدید وجود دارد؛ گفت: جای خالی اتاق‌های اصناف در کارگروه اشتغال شهرستان‌ها مورد گلایه است و انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به اتاق‌های اصناف نگاه و توجه ویژه‌تری را داشته باشند.

به گزارش مازنداصناف، احمد معارفی رئیس اتاق اصناف رامسر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: 25 اتحادیه صنفی و 6 هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب در رامسر مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: تعداد واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در رامسر نزدیک به 500 فقره است.

مهم‌ترین چالش‌های بازار رامسر

رئیس اتاق اصناف رامسر، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های صنفی بازار رامسر را گرانفروشی‌ها، ساماندهی واحدهای فاقد پروانه کسب، مالیات و عوارض کسب و پیشه شهرداری، تشکیل می‌دهد.

الویت‌های تیم جدید مدیریتی در اتاق اصناف رامسر

معارفی تاکید کرد: مهم‌ترین الویت‌های هیات رئیسه جدید اتاق رامسر در درجه نخست وجدان کاری و کار حلال، دوما یکدلی و همدلی برای یک هدف مشترک که همانا سربلندی و کاهش دغدغه‌های کسبه است، می‌باشد.

وی ادامه داد: هر فردی در هر مسئولیتی و هر پستی که هست باید هر کاری که می‌کند برای رفاه مردم باشد تا نکند کوتاهی یک نفر موجب شود تا دودش به چشم مردم برود.

منابع درآمدی روی کاغذ اتاق‌های اصناف در عمل محقق نمی‌شود

رئیس اتاق اصناف رامسر، عنوان کرد: منابع درآمدی که قانون نظام صنفی برای اتاق‌های اصناف مشخص کرده است در عمل بسیار ضعیف قابل تحقق و وصول است و صرفا به دو تا چند مورد خاص از محل 20 درصد اتحادیه‌ها و نظارت و بازرسی‌ها محدود می‌شود.

معارفی اعلام کرد: اتاق اصناف در واقع یک نهاد غیرانتفاعی کمک‌رسان به ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی است و ما این خدمت را وظیفه می‌دانیم و همواره اصناف در کمک‌رسانی به مراسمات ملی و مذهبی، پیشقدم است؛ اما شرایط موجود وضعیت اقتصادی اتاق‌ها را نیز تحت تاثر قرار داده و ما عمدتا از واحدهای بزرگ در اینگونه کمک رسانی‌ها، همیاری می‌گیریم.

وی تاکید کرد: متاسفانه از آنجا که شهرستان رامسر در آخرین نقطه استان واقع شده است همواره شاهد برخی ناملایمات‌ها بودیم و ما انتظار داریم شهرستان رامسر که یک نام جهانی است نیز همچون شهرهای مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف رامسر، افزود: اگر ما از خیلی از بخش‌ها در رامسر فراموش شدیم حداقل انتظار ما آن است که دیگر در حوزه اصناف و بازار مورد توجه قرار بگیریم و فراموش نشویم.

معارفی گفت: ما هیچ چیزی برای منافع خودمان نمی‌خواهیم و هر آنچه می‌خواهیم برای منافع شهرمان است و امیدواریم در دوره جدید شاهد پیشرفت و تعالی و نیز رونق کسب و کار در رامسر باشیم.

بازار از رای به جوانان انتظار حرکت نو و به روز دارد

وی تصریح کرد: قصد و نیت هیات رئیسه جدید آن است که گام رو به جلو بردارد، سنتی و قدیمی نیندیشیم و عمل نکنیم؛ چرا که رای غالب به جوانان در بدنه اتاق‌های اصناف در انتخابات اخیر حاکی از آن است که انتظار یک حرکت نو و بروز از تیم جدید وجود دارد.

70 درصد واحدهای صنفی رامسر استجاری است

رئیس اتاق اصناف رامسر، تاکید کرد: متاسفانه بیش از 70 درصد واحدهای صنفی فعال رامسر، استیجاری هستند و این امر در اقتصاد کسبه و حتی قیمت کالا بسیار اثرگذار است؛ وقتی اجاره بها یک مغازه طی یکی دو سال اخیر، دو تا سه برابر می‌شود واقعا جبران آن برای کسبه بسیار سخت خواهد بود و در نهایت منجر به رکود در کاسبی و در نهایت تعطیلی برخی واحدها می‌شود.

انتظار بازار از شهرداری و مالیات تنها همراهی است

معارفی ادامه داد: در شرایط موجود، انتظار و مطالبه اتاق اصناف از دستگاه‌هایی نظیر مالیات و شهرداری، همراهی و حمایت از کسبه و فعالان صنفی است و قطعا افزایش چند برابری عوارض و مالیات، تنها به رکود بیشتر بازار، دامن می‌زند.

وی اشاره کرد: سلیقه‌ای عمل کردن عوارض کسب و بیشه و منطقه‌بندی و ضریب بندی عوارض موجب شده است که فشار اقتصادی سنگینی به کسبه وارد شود؛ متاسفانه از اتاق اصناف در اینگونه موارد هیچ نظرخواهی و کارشناسی خواسته نمی‌شود.

گلایه رئیس اتاق اصناف رامسر از عدم حضور اصناف در کارگروه اشتغال!

رئیس اتاق اصناف رامسر، با ابراز گلایه از عدم حضور اتاق‌های اصناف در کارگروه اشتغال شهرستان‌های استان؛ گفت: ادارات صمت در این کارکروه در حالی دیده شده است که همین ادارات، استعلامات لازم را از اتاق‌های اصناف برای اشتغال و جوابیه خودش، اخذ می‌کنند و این بسیار جالب است؛ لذا حضور اتاق‌های اصناف قطعا به پویایی و تسریع امور در این کارگروه بسیار کمک خواهد کرد و انتظار می‌رود مسئولان امر نسبت به اتاق‌های اصناف نگاه و توجه ویژه‌تری را داشته باشند.

معارفی با بیان اینکه متاسفانه برخی از صنوف نظیر خیاطی، تعمیرات ساعت، چراغ سازی، کفاشی و غیره رو به فراموشی است؛ گفت: هدایت متقاضیان صنفی به سمت برخی صنوف که نیاز نیز برای این صنوف وجود دارد، یک ضرورت است که در کنار ایجاد اشتغال و حفظ برخی صنوف از رکود صنوف دیگر به دلیل تراکم بسیار بالا نیز پیشگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه