مالیات بزرگ‌ترین مشکل کسبه صنفی/اصناف نکا از فقدان شهرک صنفی، کشتارگاه و میدان میوه رنج می‌برد
رئیس اتاق اصناف نکا:

مالیات بزرگ‌ترین مشکل کسبه صنفی/اصناف نکا از فقدان شهرک صنفی، کشتارگاه و میدان میوه رنج می‌برد

اسدی با بیان اینکه یکی از مشکلات عدیده کسبه و بازار نکا به مالیات باز می‌گردد؛ گفت: ایجاد شهرک صنفی و احداث میدان میوه و تره بار و کشتارگاه از مطالبات چندین ساله اصناف نکا است که فقدان آن، برای مردم و اصناف دردسرساز شده است.

به گزارش مازنداصناف، حسین اسدی رئیس اتاق اصناف نکا در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان نکا دارای 18 اتحادیه صنفی و بالغ بر 6 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است.

اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی در بدنه بازار نکا

وی با بیان اینکه اصناف نقش بسزایی در ایجاد اشتغال شهرستان نکا دارد؛ افزود: در دو صنف مشاور املاک و نمایشگاه اتومبیل بالغ بر 120 نفر فارغ‌التحصیلان دانشگاه حقوق و مرتبط نظیر فارغ التحصیلان مهندسی عمران که در بازار کار نتوانستند جذب شوند در این دو اتحادیه مشغول به کار شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف نکا، خاطرنشان کرد: از مهندسان مکانیک و فارغ التحصیلان این رشته نیز در صنف تعمیرات اتومبیل بکارگیری شده است.

حمایت از واحدهای صنفی آسیب دیده ایام کرونا با ارائه تسهیلات بانکی

اسدی در خصوص مهم‌ترین مشکلات کسبه و بازار نکا، گفت: با توجه به  3 سال ایام کرونا که بازار را تعطیل و نیمه تعطیل کرد، آسیب جدی به اقتصاد فعالان صنفی زد و طبق برآورد صورت گرفته نزدیک به 3 هزار نفر از جمعیت صنفی شهرستان نکا متاثر از آسیب‌های معیشتی و اقتصادی این ایام قرار گرفتند که منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنفی شد.

وی ادامه داد: ما در تصمیمات بلند مدت اتاق اصناف با رایزنی‌هایی که بانک انجام دادیم در نظر داریم با ارائه تسهیلات از این واحدها حمایت و تقویت کنیم تا به چرخه بازار  بازگردند.

مالیات عمده‌ترین مشکل فعالان صنفی نکا

رئیس اتاق اصناف نکا، تاکید کرد: یکی از مشکلات عدیده کسبه و بازار نکا به مالیات باز می‌گردد که در حال حاضر سیاست‌گزاران مالیاتی کشور و بالطبع استان و شهرستان، با توجه به تعطیلات غیرارادی واحدهای کسبی، آن حمایت‌های لازم را در نظر نگرفتند و لذا بسیاری از فعالان صنفی در این فرآیند مالیاتی، متضرر گردیده‌اند.

اسدی با بیان اینکه کسی با پرداخت مالیات مخالف نیست؛ عنوان کرد: اما اخذ و ومحاسبه مالیات از کسبه می‌بایست بر اساس درآمد باشد و بالطبع با توجه به رکود کاسبی در شرایط موجود لازم است که مساعدت و همراهی لازم در این خصوص صورت گیرد.

شناسایی 500 واحد صنفی فاقد پروانه کسب 

وی با تاکید بر نظارت مستمر از بازار و شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب، مطرح کرد: در حال حاضر نزدیک به 500 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان نکا شناسایی شده است.

مهم‌ترین الویت‌های در دستور کار هیات رئیسه جدید اتاق اصناف نکا

رئیس اتاق اصناف نکا، در بخش دیگری از این گفت‌وگو به الویت‌های مدیریتی هیات رئیسه جدید شهرستان نکا اشاره کرد و افزود: ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، ساماندهی انضباط اداری و مالی اتحادیه‌ها و اتاق اصناف، تعیین تکلیف سرمایه‌های بلاتکلیف اتحادیه‌ها و اتاق اصناف و متعاقبا بازگرداندن آن به بازار از الویت‌های در دستور کار تیم جدید مدیرتی اتاق اصناف نکا می‌باشد.

 راه اندازی میدان میوه و کشتارگاه از مطالبات چندین ساله اصناف نکا است

اسدی تصریح کرد: شهرستان نکا بزرگ‌ترین تولیدکننده هلو و شلیل در مازندران و حتی کشور است و لذا در کنار لزوم برندسازی این محصول، احداث و راه اندازی میدان میوه‌تره‌بار و استقرار صنایع تبدیلی یک ضرورت است.

وی بیان کرد: احداث کشتارگاه سال‌ها است که در این شهرستان بلاتکلیف و نیمه تمام مانده است و یکی از نیازهای ضروی این شهرستان است که در کنار حذف دلالان، راه اندازی آن قطعا نیاز فعالان صنفی شهرهای شرق استان را نیز مرتفع خواهد کرد.

احداث شهرک صنفی نکا نیاز به عزم و مشارکت دستگاه‌های مرتبط دارد

رئیس اتاق اصناف نکا، با اشاره به فقدان شهرک صنفی گفت: ایجاد شهرک صنفی نکا برای ساماندهی برخی صنوف مزاحم، آلاینده و پر سروصدا نظیر خدمات خودرو، از الزاماتی است که متاسفانه روی زمین مانده است و در گذشته زمینی برای این منظور در نظر گرفته شده بود که نیاز است با مشارکت و همکاری شهرداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به صورت چدی در دستور کار و الویت قرار گیرد.

اسدی متذکر شد: امیدواریم بتوانیم در دوره چهار ساله پیش رو، زیرساخت و بسترهای تحقق راه اندزای شهرک صنفی را حداقل به یک نقطه مطلوب برسانیم تا در ادوار آتی به یک نتیجه ایده‌آل برسیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 


ارسال دیدگاه