حال شالیکاران خوب نیست/بازار کساد برنج پرمحصول در مازندران
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران:

حال شالیکاران خوب نیست/بازار کساد برنج پرمحصول در مازندران

آمل- یزدان پناه عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مازندران حال برنج پرمحصول و تولیدکنندگان آن را خوب ندانست و گفت: ۴۰ درصد ارقام برنج استان پرمحصول است.

به گزارش مازنداصناف، اسماعیل یزدان پناه با بیان این که برنج به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد، گفت: مازندران ۴۵ درصد برنج کشور را تولید می کند و ۶۰ برنج ارقام تولیدی محلی و کیفی و ۴۰ درصد پرمحصول است.

وی افزود: اگر بتوانیم نسبت تولید برنج را در استان معکوس کنیم و تولید برنج محصول افزایش یابد با توجه به این که برنج پرمحصول در واحد سطح دو تا سه برابر تولید می شود کشور در تولید برنج به خودکفایی می رسد.

وی با اظهار این که کشاورز برای برنج پرمحصول باید ترغیب شود، گفت: امروز حال برنج پرمحصول و تولیدکنندگان آن خوب نیست و هرچه می گذرد اوضاع بدتر می شود و با توجه به واردات برنج خارجی، برنج محصول خریداری ندارد.

یزدان پناه یادآور شد: اگر رویه به همین روش پیش رود کشاورزان برای سال آینده رغبتی برای کشت برنج پرمحصول نخواهند داشت از این رو برای کمک به برنج پرمحصول و امنیت غذایی لازم است تمهیداتی اتخاذ شود تا شرکت های دولتی و فروشگاه ها نسبت به خرید برنج پرمحصول اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه