ضرورت برندسازی و ایجاد صنایع تبدیلی انجیر در مازندران
تولیدکننده انجیر در مازندران تاکید کرد

ضرورت برندسازی و ایجاد صنایع تبدیلی انجیر در مازندران

گلوگاه- تقوی، تولیدکننده انجیر در مازندران برندسازی و ایجاد صنایع تبدیلی انجیر در گلوگاه را لازم دانست و گفت: اگر اقدامی نکنیم اقتصاد گلوگاه از بین می رود.

به گزارش مازنداصناف، فاطمه تقوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شیبدار بودن اراضی و کشت انجیر در گلوگاه، سهم آن را در اقتصاد منطقه مهم توصیف کرد و گفت: این محصول برای شهرستان آورد اقتصادی و اشتغالزایی بالایی دارد.

وی با بیان این که عمر تازه خوری انجیر درگلوگاه یک تا دو روز است و با توجه اراضی زیادی که زیر کشت هستند، گفت: اگر محصول گلوگاه فراوری نشود از بین می رود و در ماه های مرداد وشهریور شاهد اشتغال بالای جوانان برای برداشت انجیر هستیم.

وی افزود: اگر نسبت به ایجاد و توسعه صنایع تبدیل وفرآوری در گلوگاه اقدام نشود، اقتصاد شهرستان از بین می رود و درحالی که می توانیم ۱۰۰ تن ترشیجات، ۳۰۰ تن میوه خشک و هزار و ۵۰۰ تن بسته بندی در این محصول داشته باشیم.

تقوی برندسازی و نشان اقتصادی و ایجاد صنایع تبدیلی را محصول زنجیر مهم دانست و گفت: باید از شرکت های تعاونی و پشتیبانی برای رونق انجیر و برندسازی آن بهره گیریم کنیم.

این فعال در حوزه کشاورزی با بیان اینکه برندسازی انجیر گلوگاه اقتصادی و اشتغال زا است، گفت: امیدواریم با حمایت ادارات این طرح به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

 
 

ارسال دیدگاه