وی با بیان این که عمر تازه خوری انجیر درگلوگاه یک تا دو روز است و با توجه اراضی زیادی که زیر کشت هستند، گفت: اگر محصول گلوگاه فراوری نشود از بین می رود و در ماه های مرداد وشهریور شاهد اشتغال بالای جوانان برای برداشت انجیر هستیم.
وی افزود: اگر نسبت به ایجاد و توسعه صنایع تبدیل وفرآوری در گلوگاه اقدام نشود، اقتصاد شهرستان از بین می رود و درحالی که می توانیم ۱۰۰ تن ترشیجات، ۳۰۰ تن میوه خشک و هزار و ۵۰۰ تن بسته بندی در این محصول داشته باشیم.
تقوی برندسازی و نشان اقتصادی و ایجاد صنایع تبدیلی را محصول زنجیر مهم دانست و گفت: باید از شرکت های تعاونی و پشتیبانی برای رونق انجیر و برندسازی آن بهره گیریم کنیم.
این فعال در حوزه کشاورزی با بیان اینکه برندسازی انجیر گلوگاه اقتصادی و اشتغال زا است، گفت: امیدواریم با حمایت ادارات این طرح به نتیجه برسد.
انتهای پیام/