پنج پهنه منتخب ساخت شهرک مسکونی در مازندران نهایی شد
مدیر کل راه و شهر سازی مازندران:

پنج پهنه منتخب ساخت شهرک مسکونی در مازندران نهایی شد

مدیر کل راه و شهر سازی مازندران از نهایی شدن پنج پهنه ساخت شهرک مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با ظرفیت ۳۹هزار و ۱۰۰ واحد خبر داد.

به گزارش مازنداصناف؛ محمد نظری شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه این طرح در راستای طرح جهش نهضت ملی مسکن است گفت: پنج پهنه شهرک مسکونی در ۲ منطقه جویبار، بابلسر، ساری و گلوگاه شناسایی و نهایی شده است.

وی افزود: این پنج پهنه نهایی شده بر اساس نیاز واحد های مسکونی ثبت نام شدگان در طرح  نهضت ملی مسکن  است.

نظری سهم مازندران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی ۴سال را ۱۳۴ هزار واحد عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت تامین زمین دولتی این پنج نقطه با ۳۹۱ هکتار نهایی شده است.

ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن از دی ماه سال ۱۴۰۰ در استان آغاز شد. این طرح را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام//


ارسال دیدگاه