چند و چون اصلاح نظام بانکی از زبان وزیر سابق اقتصاد| رونق تولید؛ ماحصل تغییرات تقنینی بانکداری

چند و چون اصلاح نظام بانکی از زبان وزیر سابق اقتصاد| رونق تولید؛ ماحصل تغییرات تقنینی بانکداری

سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام بانکی باعث می شود تا هزینه تامین مالی کاهش پیدا کند.

به گزارش مازنداصناف، سید شمس الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود پیرو بررسی طرح اصلاح نظام بانکی در مجلس و تاثیر آن در جهش تولید بیان کرد: یکی از مسائل اصلی در نظام اقتصادی تامین مالی است.

وزیر سابق اقتصاد و امور دارایی بیان کرد: همچنین یکی از پایه ها و ارکان اصلی تامین مالی، نظام بانکی است. بنابراین اگر ما به سمت و سویی برویم که از مشکلات نظام بانکی اعم از کاهش عدم تقارن اطلاعات و یا انحراف منابع از فعالیت های بانکی و نظایر آن جلوگیری کنیم، همه این موارد سبب می شود تا منابع تجهیز شده و همچنین تخصیص منابع به صورت بهینه مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: همچنین اصلاح نظام بانکی باعث می شود تا هزینه تامین مالی کاهش پیدا کند.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس بیان کرد: همچنین اصلاح نظام بانکی دغدغه هایی از این حیث که می بایست عقود نظام بانکی که مبتنی بر شرع مقدس اسلام است و در عمل باید تحقق پیدا می کنند، مدنظر قرار گیرد. لذا این موضوع هم به خودی خود کمک می کند که به نظام اقتصادی کشور قوام و دوام داده شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اصلاح نظام بانکی حتما در جهش تولید موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس بیان کرد: اگر تامین مالی درست انجام شود، به واقع تشکیل سرمایه صورت می گیرد و سرمایه در گردش تامین می شود و هزینه تولید و فعالیت های اقتصادی کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه