پرداخت بیش از 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت/بانک تجارت مازندران 7000 میلیارد ریال مطالبات معوق دارد
مديرامور شعب بانک تجارت مازندران:

پرداخت بیش از 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش صنعت/بانک تجارت مازندران 7000 میلیارد ریال مطالبات معوق دارد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">&nbsp;مدیر امور شعب بانک تجارت مازندران با بیان اینکه بیشترین تسهیلات سال گذشته سهم بخش صنعت با 213 فقره به میزان ریالی 22 هزار و 700 میلیارد ریال بوده است؛ گفت: متاسفانه </span><span style="font-size: larger;"> بانک تجارت در مازندران حدود 7 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق دارد که </span><span style="font-size: larger;">بیش از 70 درصد این مبلغ در اختیار افراد محدودی است که تاکنون نسبت به پرداخت&nbsp; اقساط اقدام نکرده&zwnj;اند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ علی‌اصغر علمدار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک تجارت 100 درصد منابع خود را در سال1400 در قالب تسهیلات به مشتریان پرداخت کرده است که بالاترین میزان (84.9 درصد) در میان تمامی بانک‌های استان می‌باشد؛ اظهار کرد: بیشترین تسهیلات سال گذشته سهم بخش صنعت با 213 فقره به میزان ریالی 22 هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: طی سال گذشته، 98 درصد تسهیلات کمیته امداد، 100 درصد تسهیلات بهزیستی، 81 درصد تسهیلات حمام روستایی، 87 درصد بیماران صعب‌العلاج، 93 درصد تسهیلات اقشار خاص، 95 درصد تسهیلات خرید انشعاب، 98 درصد تسهیلات اشتغالزایی، 73  درصد تسهیلات رونق تولید و 83 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شد.

 مدیر امور شعب بانک تجارت مازندران، خاطرنشان کرد:الویت ما جذب و افزایش منابع است و باید بپذیریم استان مازندران ورودی بسیاری از سرمایه‌گذاران است و هنر ما باید این باشد که این افراد را شناسایی و از هنر و توانمندی آنان به نفع استان بهره ببریم.

علمدار تاکید کرد: ما مشتریانی داریم که کارخانجات آنان در مازندران است اما منابع آنان در تهران است و باید فرا بانکی عمل کنیم تا این منابع به استان بیاید.

وی اعلام کرد: بانک تجارت در مازندران حدود 7 هزار میلیارد ریال مطالبات معوق دارد، بخشی از آن تعیین و تکلیف شده و پیگیر وصول آن هستیم تا دوباره به چرخه پرداخت به مردم بازگردد.

 مدیر امور شعب بانک تجارت مازندران، گفت: همچنین بیش از 70 درصد این مبلغ در اختیار افراد محدودی است که تاکنون نسبت به پرداخت  اقساط اقدام نکرده‌اند.

علمدار بیان کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات خرد معوقه کمی داریم چون  این تسهیلات به افراد جامعه پرداخت شده به آنها از بدنه واقعی مردم بوده است و نسبت به پرداخت بدهی خود اهتمام دارند.

وی عنوان کرد: بیشتر تسهیلات پرداختی این بانک خرد است و هدف ما نیز تامین نقدینگی مردم در نقدینگی‌های خرد است.

 مدیر امور شعب بانک تجارت مازندران، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و تامین نقدینگی مورد نیازشان به دنبال جذب مشتریان و سرمایه‌گذاران جدید حتی در دیگر استان‌ها رفتیم و توانسته‌ایم قدم‌های خوبی برداریم.

علمدارافزود: بخش عمده ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی صادره بین شبکه بانکی مربوط به بانک تجارت است.

وی مطرح کرد: با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری درباره شرکت‌های دانش‌بنیان و دغدغه‌های رئیس جمهور و استاندار مازندران از 32 شرکت به مبلغ 281 هزار میلیارد ریال ارجاع شده به بانک تجارت 10 شرکت جهت دریافت تسهیلات تعیین تکلیف شدند و بقیه شرکت‌ها نیز پس از تکمیل مدارک و مستندات تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

مدیر امور شعب بانک تجارت مازندران متذکر شد: در سفر اخیر رئیس جمهور تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ 4 درصدی از 5 میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که بانک تجارت بیشترین میزان جذب آن را برای پرداخت به متقاضیان داشت.

علمدار یادآور شد: همچنین درباره تسهیلات سفر رئیس جمهور 5 هزار و 530 نفر برای دریافت تسهیلات به مبلغ830 میلیارد ریال به بانک تجارت  معرفی شدند که بانک باید تسهیلات فوق را پرداخت کند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه