اجرای مرحله چهارم طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا‌ها
رئيس سازمان صنعت مازندران خبر داد:

اجرای مرحله چهارم طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا‌ها

<p><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت:مرحله چهارم درج قیمت تولیدکننده روی کالا&zwnj;ها در راستای شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری در استان اجرایی شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حسینعلی قوانلو در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تعداد کالا‌هایی که در مرحله چهارم شامل درج قیمت تولید کننده شدند شامل انواع حبوبات، ادویه جات، غلات، چای، دمنوش، آجیل و خشکباربه صورت بسته بندی شده، فرآورد‌های پروتئینی، انواع غذا‌های آماده و نیمه آماده، انواع کیک و کلوچه، بیسکوئیت، چیپس، پفک، برخی لوازم صوتی تصویری و ۵۱قلم لوازم یدکی خودرو است.

وی گفت:حداکثر سود در نظر گرفته شده برای کالا‌هایی که قیمت تولید کننده دارند با توجه به نوع کالا ۳۰درصد است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران افزود: فروشنده‌ها نیز موظفند همانند قبل قیمت مصرف کننده را در واحد‌های صنفی به گونه‌ای که قابل رویت برای مشتریان باشد با رعایت درصد‌های سود قانونی درج کنند.

قوانلو گفت: برنامه وزارت صمت این است که همه کالا‌ها در مراحل بعدی مشمول طرح درج قیمت تولید کننده شده و تا پایان امسال همه کالا‌هایی که تولید و به بازار عرضه می‌شوند مشمول این طرح خواهند شد.

وی ادامه داد: این طرح جدید در مرحله اول با آب معدنی و آبمیوه‌ها آغاز شد و دلیل اجرای آن هم اختلاف قیمتی بالایی بود که تولید کننده دریافت و مصرف کننده پرداخت می‌کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: این طرح در اقلام آب معدنی و آبمیوه‌ها تاکنون ۳۵تا۴۰ درصد موجب کاهش قیمت شده است، اما زمان خواهد برد تا مردم اثرات کاهش قیمت را مشاهده کنند.

قوانلو افزود: افراد در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار و تقلب مراتب را به سامانه www.۱۲۴.ir یا به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه