اصناف ناقض مقررات کرونایی منتظر پلمب یک ماهه فروشگاه‌های خود باشند
رئيس سازمان صمت مازندران:

اصناف ناقض مقررات کرونایی منتظر پلمب یک ماهه فروشگاه‌های خود باشند

<p><span style="font-size: larger;"> رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام این که ۷۰ درصد بازاریان استان در محل کسب و کارشان بدون زدن ماسک فعالیت دارند : طبق مصوبه جدید ستاد استانی مقابله با کرونا محل کسب متصدیان ناقض مقررات کرونا به مدت یک ماه پلمب می&zwnj;شود. </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حسینقلی قوانلو روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونا از ۲۵ بهمن ماه جاری با فعالیت پنج هزار بازرس اجرایی خواهد شد .

وی توضیح داد : متاسفانه جریمه هایی که در ماه‌های گذشته بابت نقض مقررات کرونایی اعمال می شد از جمله پلمب دو هفته ای محل کسب و کار نقض کنندگان کارساز نبوده است، افزود : به همین دلیل هم ستاد استانی مدت زمان پلمب را از دو هفته به یک ماه تغییر داده است.

قوانلو  گ فت : انتظار داشتیم با بازرسی و نظارت‌های موردی که در ماه‌های گذشته از سوی بازرسان سازمان صمت انجام شد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی متصدیان فروشگاه‌های استان افزایش یابد اما این طور نشد و در زمان حاضر از مجموع ۳۲۰ هزار متصدی و کارکنان فعال اصناف در مازندران ۷۰ درصدشان اعتقادی به استفاده از ماسک ندارند و دستورالعمل های کرونایی را رعایت نمی‌کنند.

وی هشدار داد که از ۲۵ بهمن با مشاهده نقض مقررات کرونایی در واحدهای صنفی دیگر خبری از ارائه تذکر اولیه و کتبی نیست و بلافاصله محل کسب و کار متخلف پلمب می شود.

 مدیرکل صمت مازندران بیشترین تخلفات کرونایی در واحدهای صنفی استان را مربوط به متصدیان و کارکنان رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، کافی شاپ‌ها و فست فودی ها معرفی کرد و گفت : فعالیت این واحدها در مناطق دارای وضعیت قرمز کرونایی تا اطلاع بعدی به صورت بیرون است و حق پذیرش مشتری و ارائه خدمات به آنان در محل را ندارند.

طبق اعلام وزارت بهداشت ، درمان و  آموزش پزشکی در حال حاضر ۱۷ شهرستان مازندران شامل ساری، بابل، آمل، قائمشهر ، نور، نکا، گلوگاه، رامسر ، بابلسر، جویبار ، سوادکوه، نوشهر،فریدونکنار، بهشهر، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. وضعیت کرونایی سه شهرستان شامل چالوس، محمودآباد و سوادکوه شمالی نارنجی و دو شهرستان سیمرغ و میاندرود هم زرد است.

ابطال پروانه کسب ۶۲ واحد صنفی

قوانلو همچنین از پلمب ۲ هزار و ۲۰ واحد صنفی ناقض مقررات کرونایی استان از اول دی تا ۲۰ بهمن خبر داد و گفت که در این مدت سه هزار بازرس در قالب طرح بسیج اصناف و بازرسان سازمان صمت بر رعایت مقررات کرونایی نظارت داشتند.

وی افزود که در ۵۰ روز گذشته پروانه فعالیت ۶۲ واحد صنفی بین راهی مازندران هم به خاطر نقض مکرر دستورالعمل‌های بهداشتی باطل شد.

رییس سازمان صمت مازندران ارائه کارت هوشمند واکسن متصدیان واحدهای صنفی به بازرسان را الزامی دانست و گفت که متصدیان این واحدها باید حداقل ۲ دز واکسن تزریق و در کارتشان ثبت شده باشد و اگر متصدی واحدی چنین کارتی نداشته باشد و یا از ارائه آن به بازرسانی خودداری کند محل کسب و کارش پلمب خواهد شد .

وی آمار فعالان حوزه صنفی در مازندران را ۳۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود : تاکنون ۹۸ درصد این افراد دز اول و ۹۲ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند، اما وضعیت تزریق دز سوم واکسن کرونا در بین این قشر از جامعه چندان مطلوب نیست و در زمان حاضر از مجموع این جامعه هدف، تنها ۳۵ درصدشان این دز تکمیلی را تزریق کردند در حالی که متوسط استانی تزریق دز سوم واکسن کرونا بیش از ۴۸ درصد است.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۲۳۱ بیمار جدید به یکهزارو۴۲ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

حدود ۱۹۰ هزار واحد صنفی در استان مازندران فعال است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه