بانک مهر ایران الگوی کامل نظام بانکداری اسلامی/پرداخت 14 هزار میلیارد تسهیلات طی سال‌جاری به مشتریان مازندرانی
مدير شعب بانک قرض الحسنه مهر ايران در مازندران اعلام کرد

بانک مهر ایران الگوی کامل نظام بانکداری اسلامی/پرداخت 14 هزار میلیارد تسهیلات طی سال‌جاری به مشتریان مازندرانی

<p><span style="font-size: larger;">اسحق طاهری&zwnj;خنکداری با بیان اینکه بانک مهر ایران علیرغم عمر 14 ساله در بانکداری کشور توانسته است با ارائه خدمات مناسب و با تأکید بر بانکداری اسلامی به اهداف خود جهت تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف و فقرزدایی و محرومیت&zwnj;زدایی به ویژه در مناطق کم برخوردار، دست یابد؛ گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات عمدتا به اقشار کم درآمد، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار، شرکت&zwnj;های دانش بنیان و زندانیان پرداخت شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ اسحق طاهری‌خنکداری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران به‌مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک مهر ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران اظهار کرد: بانک مهر ایران در 22 آذرماه سال 1386 با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال که بعدها به 25 هزار میلیارد ریال و بعدتر تا 50 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد، با توزیع موزون 530 شعبه در سراسر کشور تاسیس و آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: این بانک علیرغم عمر کوتاه بانکداری در کشور اما توانسته است با ارائه خدمات مناسب و با تأکید بر بانکداری اسلامی به اهداف خود جهت تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف و فقرزدایی و محرومیت‌زدایی به ویژه در مناطق کم برخوردار، دست یابد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران، خاطرنشان کرد: شاکله بانک مهر ایران تاکید بر الگوی توانمندسازی، تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف جامعه و تلاش برای فقرزدایی و محرومیت زدایی در استان‌های کم برخوردار است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران پیشرو در توانمندسازی اقتصادی


طاهری‌خنکداری، ادامه داد: پرداخت تسهیلات بیشتر در حوزه اشتغال، کارآفرینی، ازدواج، معیشت، کمک به مددجویان کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد و حمایتی است.

وی بیان کرد: پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به بیش از 10.5 میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول 14 سال فعالیت است و توانمندسازی مددجویان، بهبود اقتصادی و معیشتی اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی اهداف الویت‌دار وام‌های فرض‌الحسنه این بانک است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران، عنوان کرد: 435 هزار فقره تسهیلات به ارزش ریالی بیش از 4 هزار میلیارد تومان به مدد جویان کمیته امداد، 129 هزار فقره تسهیلات به ارزش دو هزار و 200 میلیارد تومان از طریق بنیاد برکت در مناطق کم برخوردار برای ایجاد فرصت‌های شغلی و 11 هزار فقره به ارزش 252 میلیارد تومان به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و 50 هزار فقره تسهیلات به ارزش 140 میلیارد تومان به سرپرست‌های خانم خانوار اختصاص داده شده است.

گام‌های مؤثر بانک مهر ایران برای ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی


طاهری‌خنکداری، اعلام کرد: در بخش اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیز اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به‌منظور تامین بنگاه‌های کوچک در راستای رونق کسب‌وکار در قالب طرح کالا کارت که بدون هیچگونه سپرده‌گذاری تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات ارائه کرده است، انجام شده است تا قدری از دغدغه‌های کسبه و فعالان کسب‌کار در شرایط سخت کرونایی کاسته شود.

وی گفت: تاکنون 27 هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف پذیرنده کالا کارت داریم و در حال حاضر تعداد مشتریان بانک به حدود 11.5 میلیون نفر رسیده که تا پایان مهرماه امسال مبلغ 115 هزار میلیارد تومان در قالب 10.5 میلیون فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران، مطرح کرد: تعداد تسهیلات پرداخت شده در طی سالیان گذشته روند افزایشی داشته است که به‌طور مثال در سال 95 از 500 هزار نفر به بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر طی سال 99 رسیده است.


طاهری‌خنکداری، اضافه کرد: طی 9 ماهه گذشته، یک‌میلیون و 350 هزار فقره تسهیلات به ارزش 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

 

کسب رتبه برتر قرض‌الحسنه دنیا و اعطای جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام


وی اذعان کرد: افتخارات بانک مهر ایران، این است که طی سالیان گذشته به چندین موفقیت برجسته در عرصه بین‌المللی دست پیدا کرده است که در میان بانک‌های نظام بانکی کشور مایه افتخار است و به طور نونه بر اساس رتبه‌بندی برترین موسسه مالی در جهان که توسط نشریه بنکر در سال 2018 به چاپ رسید، بانک مهر ایران به عنوان، سومین بانک برتر قرض‌الحسنه دنیا انتخاب و معرفی شد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران، افزود: این بانک همچنین جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام از سوی سازمان همکاری اسلامی را دریافت کرد.

طاهری‌خنکداری، به طرح «همیاران مهر» اشاره کرد و توضیح داد: این طرح به‌منظور وقف کردن منابع مالی به نیت خیر اموات و سلامتی در چرخه اقتصادی قرار می‌گیرد و این طرح به‌عنوان نامزد نهایی جایزه توسعه بانکداری اسلامی قرار گرفت که از جمله دیگر افتخارات این بانک برشمرده می‌شود.
 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران؛ تجلی مسئولیت اجتماعی در نظام بانکی


وی تاکید کرد: این بانک در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، برنامه‌های گسترده متعددی را اجرا کرده است که به‌طور نمونه در بحث مبارزه با بیماری کرونا و تهیه تجهیزات بهداشتی این بانک 25 هزار فقره قلم کالای بهداشتی و درمانی برای مبارزه با این ویروس منحوس به ارزش 30 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرده است که منابع حاصل از تامین تهیه این اقلام از محل جریمه دیرکرد بوده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران، تصریح کرد: 500 هزار خانه روستایی در سطح سه استان ایلام، لرستان و سیستان‌وبلوچستان توسط این بانک پوشش بیمه حوادث داده شده است که در هیمن راستا، بیمه حوادث 5 میلیون و 300 هزار خانه روستایی برای سال 1400 و 1401 پیش‌بینی شده است.

طاهری‌خنکداری، اظهار کرد: ساخت بیمارستان 300 تختخوابی بیماران اعصاب‌وروان به مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال یکی دیگر از دستاوردهای این بانک است که در کنار این مهم، احداث 4 مدرسه و 3 خانه بهداشت روستایی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه، پرداخت دو هزار فقره تسهیلات به زلزله‌زدگان از دیگر فعالیت‌های این بانک است.

وی افزود: احداث مدرسه در سیستان‌وبلوچستان، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای تسهیل در پروژه‌های بازچرخانی آب‌وفاضلاب با هدف حمایت از محیط زیست، مشارکت در آزادسازی جرایم غیرعمد حمایت در اشتغالزایی آنان از دیگر فعالیت‌های این بانک در مسئولیت اجتماعی است.

 

توسعه بانکداری اسلامی در گرو توسعه فرهنگ قرض الحسنه


مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران، با بیان اینکه اهدای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیش از دو میلیون نفر از اهداف سال جاری این بانک است؛ خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان، اهدای تسهیلات به یک میلیون و 300 هزار نفر صورت گرفته است و برای ماه‌های باقیمانده از سال‌جاری اهدای تسهیلات قرض‌الحسنه به 700 هزار نفر دیگر در دستور کار قرار دارد.

طاهری‌خنکداری، ادامه داد: کمک به رونق بازار از طریق تقویت تقاضا برای خرید کالای ایرانی در قالب طرح کالا کارت تا سقف 50 میلیون تومان برای مشتریان نیازمند، اجرای طرح‌های استغالزایی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و توسعه خدمات برای ناتوانان جسمی در راستای توسعه عدالت اجتماعی، از دیگر برنامه‌های در دست انجام این بانک طی سال جاری است.

وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مازندران دارای 28 شعبه و یک باجه در 22 شهر است که تاکنون توانسته است 309 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد صفر تا 4 درصد به ارزش 5 هزار میلیارد تومان به هم استانی‌های مازندرانی پرداخت کند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در مازندران، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 43 هزار فقره تسهیلات به ارزش 14 هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است که عمدتا اقشار کم درآمد، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار، شرکت‌های دانش بنیان و زندانیان تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه