گرانی روغن موتور در مازندران چالش‌زا شده است

گرانی روغن موتور در مازندران چالش‌زا شده است

<p><span style="font-size: larger;">یک تعمیرکار و فعال در صنعت خودرو مازندران با اشاره به کاربرد متعدد روغن های موتور گفت: مصرف خودسرانه روغن بر کارکرد موتور خودرو تاثیر منفی می گذارد اما گرانی لحظه ای آن چالش زا شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ محمد علی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید براینکه روغن مناسب برای موتور خودروها باید مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: از همه روغن ها نمی توان برای هر خودرویی بهره گرفت و باید به کیفیت و نوع آن برای مصرف توجه شود.

وی اظهار داشت: روغن هیدرولیک، موتور، روغن واسکازین از جمله روغن هایی است که هر یک کاربرد خاص خودرو را دارند و باید در هنگام خرید و روغن کاری به مواردی توجه کرد.

وی ادامه داد: برای مصرف روغن باید به نوع روغن با کاتولوگ خودرو همخوانی وسرویس آن همخوانی داشته باشد و اگر شرکت سازنده به استفاده از روغن خاصی توصیه کرده باید آن را مدنظر قرار دارد.

علی پور یادآور شد: استفاده نامناسب و خودسرانه از روغن دلیل بروز بسیاری از مشکلات در موتور و کارکرد خودروها است و باید به آن از سوی مالکان و تعویض روغنی ها توجه ویژه شود.

وی تعویض مکرر روغن خودروها را از دیگر چالش ها و مشکلاتی برشمرد که بر کارکرد خودرو موتور تاثیر منفی می گذارد و از دارندگان خودروها خواست تا براساس کاتولوگ توصیه شده و دفترچه راهنمای خودروها، روغن موتور مصرف کنند.

وی گرانی و کیفیت پایین روغن را از جمله مشکلات برشمرد.

۱۶ آذر ۱۴۰۰



ارسال دیدگاه