جای خالی سازمان‌های نظارتی در بازار لوازم یدکی/ جولان دلالان در بازار لوازم یدکی تمامی ندارد!
گزارشي از بازار نابسامان لوازم خودرو؛

جای خالی سازمان‌های نظارتی در بازار لوازم یدکی/ جولان دلالان در بازار لوازم یدکی تمامی ندارد!

<p><span style="font-size: larger;">بازار لوازم یدکی علی الخصوص در طی یک سال گذشته با اوضاع نابه سامانی مواجه شده، اگر این روزها برای خرید لوازم یدکی سری به بازار زده باشید متوجه افزایش افسار گسیخته قیمت ها شده اید و این در حالی است که کالاهای قاچاق و بی کیفیت فراوان شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ بالا رفتن قیمت ارز، تورم، کرونا و... از جمله مشکلاتی است که این روزها بسیاری از صنایع را دچار رکود کرده است. یکی از بازارهایی که شدیدا تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته، بازار لوازم یدکی خودرو است.

بازار لوازم یدکی خودرو علی الخصوص در طی یک سال گذشته با اوضاع نابه سامانی مواجه شده است، اگر این روزها برای خرید لوازم یدکی خودرو سری به بازار زده باشید قطعا متوجه افزایش افسار گسیخته  قیمت ها شده اید و این در حالی است که کالاهای قاچاق و بی کیفیت چینی هم در این بازار فراوان شده است.

فعالان صنفی لوازم یدکی خودرو در شهرستان شاهرود معتقدند؛ نبود نظارت بر زنجیره تولید تا عرضه و همچنین گرانی قیمت ارز سبب بحرانی شدن وضعیت این بازار شده و در این وضعیت مردم باید تاوان این جهش قیمت‌ها را بپردازند.

قیمت لوازم یدکی انواع خودرو در بازار، این روزها شتاب گرفته است و طبق مشاهدات میدانی و بنا بر اظهارات دست اندرکاران این صنف نبود نظارت مناسب و نقش آفرینی واسطه ها باعث صعود بی رویه و هفتگی نرخ ها و به تبع آن ناتوانی مردم در خرید شده است.

جای خالی سازمان‌های نظارتی در بازار لوازم یدکی

محمودی یکی از فروشندگان لوازم یدکی از صنف لوازم یدکی کلیه اجناس ایرانی و خارجی را مشمول افزایش قیمت ها دانست و آن را عاملی جهت فروش بسیار پایین این روزها عنوان کرد.

این فروشنده ادامه داد: از 3 ماه گذشته تا بحال برخی اجناس هر ده روز یکبار گران تر شده است و از طرفی توان خرید مردم هم روبه افول رفته است.

محمودی ادامه داد: قبلا روزی ۴ الی ۵ میلیون تومان فروش داشتم اما همین امروز تا ساعت ۱۳ که با شما حرف میزنم فقط ۲۰۰هزار تومان لوازم فروخته ام و قطعا در پایان ماه هزینه های آب، برق، گاز، اینترنت مغازه و دارایی را باید از سرمایه بپردازم.

محمودی خلاء حضور بازرسی و تعزیرات در بازار را عامل این گرانی های بی دلیل دانست و اظهار کرد: گاهی جنس را که روی میز و جلوی مشتری می گذاریم از او خجالت می کشیم اما کاری از دستمان بر نمی آید.

شاهد یک رکود در این بازار هستیم

عرب اسدی یکی از فروشندگان لوازم یدکی در گفتگو با خبرنگار مرآت شروع افزایش قیمت ها را از3ماه اخیر عنوان کرد و گفت:  این روزها بازار لوازم یدکی اوضاع خوبی ندارد و شاهد یک رکود در این بازار هستیم

وی همچنین افزود: قبل از آن قیمت ها راکد و وضعیت بازار خوب بود اما اخیرا با بالا رفتن نرخ ها بخصوص اجناس ایرانی هم مردم و هم فروشندگان دچار مشکل شده اند.

جولان دلالان در بازار لوازم یدکی

غلامی فروشنده کهنه کار لوازم یدکی نیز از بالارفتن پی در پی قیمت ها در ماه های اخیر اعلام نارضایتی کرد.

 وی با مقصر دانستن دلال ها و واسطه های پایتخت، نبود نظارت های لازم را عامل این نوسانات دانست و گفت: لوازم فروش تهرانی وقتی میبیند میزان تقاضای یک کالا علیرغم نرخ فعلی باز هم زیاد است و نظارتی هم وجود ندارد به دلخواه خودش باز هم روی قیمت آن می کشد!

غلامی ادامه داد: در پی رشد بی رویه قیمت ها، فروش ما خیلی پایین آمده و از طرفی موظف به پرداخت عوارض و مالیات در موعد مقرر هستیم، خسته شدیم اما امکان خروج نداریم.

عرضه لوازم به نسبت تقاضا زیاد است

فرومدی که خود یکسال است وارد بازار فروش لوازم یدکی شده رشد قیمت ها را طی یکسال گذشته بی سابقه دانست و گفت: عرضه لوازم به نسبت تقاضا زیاد است، مردم فعلا خرید نمی کنند و امیدوار به بازگشت قیمت ها هستند اما پیش بینی ما اینست که نرخ لوازم یدکی از اینکه هست بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه