شایعه واردات موزهای آلوده از سومالی صحت ندارد
رئيس ميدان مرکزي ميوه و تره‌بار مرکز مازندران:

شایعه واردات موزهای آلوده از سومالی صحت ندارد

رئیس میدان مرکزی میوه و تره&zwnj;بار مرکز مازندران با بیان اینکه واردات موزهای سمی از سومالی یک شایعه است و صحت ندارد؛ گفت: غالب موزهای وارداتی به کشور از کشورهای فیلیپین، هند، پاکستان و به ویژه اکوادور تامین می&zwnj;شود و ما وارداتی از سومالی نداریم.</span></p>

به گزارش مازنداصناف؛  امیرحسین فخرآوران رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار  ما در خصوص شایعاتی مبنی بر واردات موز‌های آلوده و سمی از سومالی اظهار کرد: واردات موزهای سمی از سومالی یک شایعه است و صحت ندارد.

 

وی افزود: در حال حاضر غالب موزهای وارداتی به کشور از کشورهای فیلیپین، هند، پاکستان و به ویژه اکوادور تامین می‌شود و ما وارداتی از سومالی نداریم.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: موزی که از کشور اکوادور وارد ایران می‌شود 30 روز در سردخانه با دمای منفی سه درجه راه طی می‌کند؛ بنابراین هیچ آفتی در این دما و مدت زمان زنده نمی‌ماند.

فخرآوران اعلام کرد: کلیپ منتشرشده در فضای مجازی مربوط به کشور فرانسه است و هیچ ارتباطی با موزهای وارداتی به کشور ندارد؛ چرا که اساسا ما از سومالی، وارداتی نداریم.

وی متذکر شد: قرنطینه بهداشتی ایران بسیار سختگیرانه و با نظارت بسیار جدی است، تا جایی که هیچ گونه میوه و محصولی با آفت وارد کشور نمی‌شود.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره‌بار مرکز مازندران، یادآور شد: در حال حضار قیمت هر کیلو موز در میادین میوه و تره بار مازندران بین 27 تا 30 هزار تومان است.
 
پدیدآورنده: مجتبی قربانی

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه