۲ هزار بازرس برای نظارت‌های کرونایی در مازندران به صف شدند
رئيس سازمان صمت مازندران:

۲ هزار بازرس برای نظارت‌های کرونایی در مازندران به صف شدند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"> رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که ۲ هزار بازرس اصناف همزمان با افزایش ابتلا به کرونا و کاهش رعایت دستورالعمل&zwnj;های بهداشتی در شهرستان&zwnj;های استان برای تشدید نظارت&zwnj;ها وارد عمل می&zwnj;شوند. </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حسینقلی قوانلو ظی گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا باتوجه به اینکه مازندران در آستانه موج ششم کرونا قرار دارد، نظارت‌ها از واحدهای صنفی استان با هدف کاهش ابتلا اقشار مردم به این ویروس و افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تعدادی از واحدهای صنفی مانند تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و برخی از فروشگاه‌های مواد غذایی مازندران بر اساس نظارت و بازدیدهای میدانی بازرسان اصناف به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و در صورت استمرار این روند، با صنوف متخلف و ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی براساس قانون برخورد خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : در ۴۸ ساعت گذشته از ۱۰ هزار واحد صنفی استان بازرسی بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد که در ۴۰ درصد از این واحدها، دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده کارکنان واحدهای صنفی و خدمات گیرندگان از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فروشگاه ها رعایت نشده بود.

وی افزود: در مرحله اول به این واحدهای متخلف تذکر کتبی داده شد و در صورت استمرار این روند و نقض قوانین کرونایی، واحد صنفی ناقض قوانین، مُهر و مُوم خواهد شد.

قوانلو گفت : بیش از ۱۶۰ هزار احد صنفی در استان مازندران وجود دارد که براساس آخرین آمار، ۹۰ درصد صاحبان و کارکنان این واحدهای صنفی حداقل یک دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

برخورد با متولیان واحدهای صنفی واکسن‌گریز

وی افزود : ارایه کارت هوشمند دریافت حداقل یک دُز واکسن کرونا از سوی صاحبان صنفی در زمان نظارت و بازدید میدانی بازرسان اصناف ضروری است و در صورتی که کارفرما نسبت به واکسیناسیون خود و دیگر کارکنان فروشگاه و یا هر واحد صنفی دیگر اقدام نکرده باشد، بازرسان مجوز پلمپ واحد صنفی متخلف را دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران همچنین گفت که در یک سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ واحد صنفی در استان مازندران که دستورالعمل‌های کرونایی و بهداشتی را رعایت نکردند از سوی بازرسان اصناف پلمپ شدند.

وی افزود: قوانین کرونایی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و یا ارایه خدمات به صورت بیرون‌بر در تالارهای پذیرایی و رستوران‌های مازندران بشدت نقض می شود که در این راستا در ۶ ماه گذشته ۵۰۰ تالار پذیرایی و رستوران در استان باهدف مدیریت مقابله با کرونا پلمپ شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سلامت و مدیریت مقابله با کرونا در اولویت کاری تمام دستگاه های اجرایی بویژه بازرسان اصناف است و از تمام واحدهای صنفی می خواهیم باجدیت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

 بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان در زمان حاضر کمتر از ۴۰ درصد است . در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان به ۴۱۳ نفر رسید. طی ۴۸ ساعت گذشته پنج نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه