تالارها و رستوران‌های متخلف کرونایی بدون اغماض پلمپ شوند
استاندار مازندران:

تالارها و رستوران‌های متخلف کرونایی بدون اغماض پلمپ شوند

<p><span style="font-size: larger;"> استاندار مازندران نسبت به شروع موج ششم کرونا در استان در صورت تداوم عادی&zwnj;انگاری و نظارت ضعیف بر عملکرد تالارداران و رستوران&zwnj;داران هشدار داد و تاکید کرد : هر تالار و رستورانی که مقررات کرونایی را رعایت نکند حتی در شهرستان&zwnj;های با و ضعیت آبی باید پلمپ شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ احمد حسین زادگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای در ساری افزود :  طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، پذیرش مهمان در حد یک سوم ظرفیت و وجود تهویه های استاندارد از الزامات اصلی فعالیت تالاهار و رستوران ها در هر شرایط رنگ بندی کرونایی است و تخلف از این مصوبه قابل چشم پوشی نیست.

وی با تاکید بر این که بر اساس پایش آماری روزانه دو دانشگاه های علوم پزشکی استان ، موج ششم کرونا در کمین مازندران است ، گفت : تالارها و رستوران‌های متخلف بدون تعارف باید پلمپ شوند چون طبق بررسی های کارشناسی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل یکی از دلایل  خیز موج ششم کرونا در استان رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در رستوران و تالارهای پذیرایی است.

حسین زادگان اظهار داشت : سخت گیری در نظارت بر فعالیت رستوران ها و تالارهای مهم ترین گام و عامل پیشگیری از موج ششم محسوب می شود و ناظران نباید به هیچ عنوان در این خصوص کوتاه بیایند ، چرا که تجربه نشان داده است که هر زمان در دورهمی ها بویژه در برگزاری مراسم عروسی و عزاداری ها در تالارها و رستوران ها نسبت به مقررات و پروتکل های بهداشتی بی توجهی شده ، شیوع کرونا روند جهشی پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : اگر چه فرایند واکسیناسیون در بین آحاد جمعیت استان بویژه فرهنگیان و دانش آموزان مطلوب است ، اما اگر در زدن ماسک و فاصله اجتماعی بی توجهی کنیم ، دچار چالش پیک ششم خواهیم شد.

 براساس قانون، فعالیت تالارها و رستوران‌ها در شرایط کرونایی مشروط بر رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط تعیین شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا است. بر این اساس مقرر شد در فضای باز تالارهای پذیرایی با در نظر گرفتن فاصله سه متر برای هر صندلی و تامین فضای هشت متر مربع برای هر نفر، حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش مشتری و ارائه خدمات صورت پذیرد.

همچنین در خصوص فضای بسته و مسقف تالارهای پذیرایی یا سالن ، علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل های اعلام شده در فضای باز، بر رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شرایط قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر، نارنجی تا ۲۰ نفر، زرد تا ۳۰ نفر و با شرایط آبی تا ۵۰ نفر تاکید شده است.

رستوران ها نیز طبق ضوابط تعیین شده با ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی باید فعالیت کنند و فروش غذا بیشتر به صورت بیرون بر باشد.

بر اساس آمار رسمی، ۸۵ تالار پذیرایی و سه هزار رستوران بین راهی، شهری و روستایی در مازندران با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند. روزانه ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر از این اماکن خدمات دریافت می کنند. قهوه خانه ها ، چایخانه ها و کافه ها را نیز باید بر این تعداد رستوران ها اضافه کرد چون در پذیرش مشتری شرایطی مشابه هم دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه