قیمت نان در مازندران واقعی نیست
عضو اتحاديه نانوايي‌هاي مازندران:

قیمت نان در مازندران واقعی نیست

<p><span style="font-size: larger;">نوروزی، عضو اتحادیه نانوایی&zwnj;های مازندران با بیان اینکه قیمت نان واقعی نیست، گفت: اکنون حق نانوایان به سر سفره&zwnj;های مردم برده می&zwnj;شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ ذکریا نوروزی با بیان اینکه بیشتر نانوایان به بانک‌ها بدهکار هستند، کمبود سهمیه آرد را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: نانوایان با پنج سهمیه در روز نمی توانند تمامی هزینه ها را تامین کنند.

وی به عدم کیفیت آرد طی هفته اخیر اشاره و اضافه کرد: به این دلیل برخی از نانوایی تعطیل بودند و کمبود و بی کیفیتی آرد مشکلات فراروی را شدت بخشیده است.

وی پایین بودن نرخ نان را از دیگر مسائل و دغدغه ها بیان کرد و گفت: به دلیل پایین بودن نرخ نان برخی نانوایی های سنگک تعطیل شده است زیرا هر قیمت تمام شده سنگک به ازای هر قرص با وزن ۴۰۰ گرم دو هزار و ۵۰۰ تومان است درحالی که نرخ آن از سوی دولت با وزن ۴۸۰ گرم دو هزار تومان تعیین شده است.

نوروزی یادآور شد: نانوایی ها با وضعیت کنونی و قیمت های پایین نمی توانند به فعالیت ادامه دهند و با توجه به اهمیت نان و استراتژیک بودن آن باید به خبازان توجه شود.

عضو اتحادیه نانوایی های مازندران تصریح کرد: خباز باید با سیلی صورت خود را سرخ کند و با آنکه هر سال نرخ نان آنالیز می شود ولی نرخ های دیگری اعلام و تعیین می شود.

وی با عنوان اینکه وقتی نرخ واقعی به نانوایان داده نمی شود، مشکلات تشدید می یابد، گفت: سر سفره مردم حق الخباز برده می شود و باید برای حل مشکلات آنان برنامه ریزی کرد.

نوروزی با انتقاد بی توجهی مسئولان نسبت نانوایی ها  خواستار اقدام عاجل برای حل مشکلات فراروی شد./بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه