ادامه چالش قیمت تخم مرغ در مازندران/کمبودی در تامین مرغ نداریم
قيمت هر شانه تخم مرغ به حوالي 60 هزار تومان رسيد؛

ادامه چالش قیمت تخم مرغ در مازندران/کمبودی در تامین مرغ نداریم

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">طی ماه&zwnj;های اخیر با کمبود عرضه و توأمان افزایش تقاضا با توجه به کاهش دمای هوا موجب شده است تا قیمت&zwnj;ها در بازار وارد یک روند صعودی شود و تا جایی که اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مازندران بین 55 تا 60 هزار تومان در نوسان است.</span></p>

به گزارش مازنداصناف؛ کاهش جوجه‌ریزی از بهمن‌اه سال گذشته تا اردیبهشت امسال  و افت حدود 50 درصدی تولید جوجه یک‌روزه باعث شد تا امروز خروجی تخم مرغ با کاهش روبرو شود.

طی ماه‌های اخیر با کمبود عرضه و توأمان افزایش تقاضا با توجه به کاهش دمای هوا موجب شده است تا قیمت‌ها در بازار وارد یک روند صعودی شود و تا جایی که اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مازندران بین 55 تا 60 هزار تومان در نوسان است.

حل این ماجرا قطعا به صورت آنی ممکن نیست و بنابراین برنامه ریزی‌ها نیاز به زمان دارد تا بازار را به یک ثبات کامل و بدون نوسان برساند.

کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، در این باره به خبرنگار
 مازنداصناف؛ گفت: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ از مرز 55 هزار تومان عبور کرده است و در برخی از مناطق به حوالی 60 هزار تومان نیز نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر دانه تخم مرغ در سوپرمارکت‌ها 1900 تومان است؛ افزود: علت عمده این روند به کاهش عرضه و افزایش تقاضا بر می‌گردد؛ همواره در تمامی بازارها عدم همخوانی کفه عرضه و تقاضا موجب تنش قیمتی در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: قیمت‌ها در بازار مرغ نیز تقریبا سه نرخی است، یعنی با درجه بندی کشتارگاه‌ها قیمت عرضه مرغ با سه نرخ 24 هزار و 900، 25 هزار و 900 و 26 هزار و 900 تومان می‌باشد.

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر شاهد کمبود مرغ و تشکیل صف مرغ در مقابل مراکز عرضه نیستیم و کمبودی در بحث تامین نیاز بازار نداریم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با سیاست‌هایی که در بحث کنترل قیمت جوجه یکروزه صورت گرفته است، قیمت‌ها در بازار جوجه یکروزه نیز متعادل‌تر شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، متذکر شد: البته مشکلات نهاده‌ها برای مرغداران نیز تا حد قابل توجهی مرتفع شده است و علوفه با یک روند منظمی در حال عرضه به مرغداران است.

به گفته هاشمی، بنظر نمی‌رسد قیمت هر شانه تخم مرغ از نرخ فعلی بالاتر برود و با افزایش تولید قطعا قیمت‌ها هم روند نزولی خواهد گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه