زمینه جذب نیروی کار مناسب در صنعت لوازم خانگی فراهم می‌شود

زمینه جذب نیروی کار مناسب در صنعت لوازم خانگی فراهم می‌شود

<p><span style="font-size: larger;">رئیس خانه صنعت مازندران گفت: با عملیاتی کردن ممنوعیت واردات کالاهای که در کشور تولید می&zwnj;شود به ویژه لوازم خانگی نیروی کار کشور جذب این صنعت می&zwnj;شود. </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ طرح حمایت از کالای ایرانی بارها و بارها توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران مطرح شده است، حتی مقام معظم رهبری تاکید داشتند که مجلس و دولت سازوکار لازم برای حمایت از تولید داخل را فراهم کنند.

در روزهای اخیر که تعدادی از تولیدکنندگان از رهبر انقلاب اسلامی درخواست کردند که در راستای حمایت از تولید داخل لوازم خانگی بحث ممنوعیت کالاهای خارجی به ویژه کره‌ای را مورد توجه قرار دادند ایشان به مسؤولان اجرایی کشور دستور دادند که سازوکار لازم را فراهم کنند.

درخواست تولیدکنندگان و پیگیری‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری مورد توجه تولیدکنندگان در کشور قرار گرفته است.

در همین ارتباط سیدمجتبی رضوی رئیس خانه صنعت مازندران،در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس، در ارتباط با  درخواست تولیدکنندگان کشور از رهبر انقلاب و ممنوعیت واردات محصولات لوازم خانگی از کره به ایران، اظهار کرد: به صورت کلی کشورهای در حال توسعه محدودیت‌های در واردات کالا برای حمایت از صنایع داخلی در دستور کار خویش قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: این یک قاعده است که در همه کشورها و حتی در برخی از کشورهای توسعه‌یافته تعدادی از دولت‌ها با ارائه یارانه و یا تعریف تعرفه‌های خاص و ویژه بحث حمایت از تولید داخل را برنامه‌ریزی کردند.

رئیس خانه صنعت مازندران با اعلام اینکه اعمال محدودیت حتی با وجود بحث تجارت جهانی  اما در حال حاضر بسیاری از کشورها عضو سازمان تجارت جهانی برای حمایت از صنایع اعمال تعرفه‌های گمرکی را در دستور کار خویش، قرار دادند، افزود: این اقدام بسیار قاعده‌مند است.

وی در ارتباط با دغدغه مقام معظم رهبری گفت: طرح تولید لوازم خانگی در کشور دارای سابقه بسیار طولانی دارد، در مقطعی پیشرفت تولید لوازم خانگی در کشور کند شده است.

رضوی یادآور شد: زمانی که ما اقدام به تولید یخچال با برند ارج را انجام دادیم کشوری مثل کره جنوبی در این زمینه دستی در آتش نداشت، ما هم بنا به هر دلایلی که توضیحاتش مفصل هست نتوانستیم نیازمندی‌های داخلی کشور را تامین کنیم.

وی با اعلام اینکه به لحاظ تکنیکال ممکن است تجهیزات ما از کشور وارد شد اما مونتاژ این محصولات در داخل کشور انجام می‌شود، افزود: با همه این شرایط ما می‌توانیم بخش اعظمی از نیروی کار کشور را در این عرصه به‌کارگیری کنیم.

رئیس خانه صنعت مازندران، یادآور شد: آنچه که امروز اتفاق افتاده حمایت از صنایع داخلی لوازم خانگی در کشور است و ۶ برند بزرگ در کشور فعال هستند و حمایت از این محصولات بسیار خوب است.

وی ادامه داد: در کنار حمایت باید به این موضوع توجه کنیم که بحث انحصار مواجه نشود.

رضوی در پاسخ به این سوال برای جلوگیری از انحصار در تولید لوازم خانگی مانند خودروسازی چه اقدامی باید انجام شود، افزود: برندهای مختلف در کشور ایجاد شود و تعداد بنگاه‌های لوازم خانگی افزایش پیدا کرده و رقابت در بین تولیدکنندگان این محصولات ایجاد شود و در نهایت باید قدرت رقابت با کشورهای که در این زمینه فعال هستند را پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه ممنوعیت ایجاد شده به نظر می‌رسد که دائمی نیست، اضافه کرد: متولیان تولید لوازم خانگی باید توجه کنند که در این حوزه باید کالای رقابتی تولید کنند.

 آنچه که نگرانی از جلوگیری از واردات کالاهای خارجی وجود دارد، بحث انحصاری شدن تولید کالا و کاهش کیفیت محصولات تولیدی است که نیاز است متولیان امر در تولید به دغدغه مصرف کنندگان توجه کرده و کالای رقابتی در کشور تولید کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه