افزایش حدود سه برابری ارزش معاملات بورس در مازندران

افزایش حدود سه برابری ارزش معاملات بورس در مازندران

<p><span style="font-size: larger;">بورس منطقه ای مازندران در سومین هفته از آغاز به کار رسمی کابینه دولت سیزدهم ؛این هفته با افزایش حدود سه برابری ارزش معاملاتی سهام نسبت به هفته گذشته روی ریل رونق و جذابیت معاملاتی قرار گرفت. </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ فعالان بازار سرمایه در مازندران هفته منتهی به چهارشنبه ۲۴شهریور ، ۶هزارو ۶۵۷میلیارد ریال سهام معامله کردند در حالی که  ارزش معاملاتی هفته گذشته این بازار  ۲هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال بوده است.

 هفته جاری سهامداران فعال در بورس منطقه ای مازندران ۴۹۶ میلیون و ۸۹۰هزار و ۱۸۳ سهم داد و ستد کردند، در حالی که سهام مورد  معامله هفته گذشته این بازار در استان ۲۷۷میلیون و ۵۲۸هزارو ۱۲۲واحد بوده است. 

بررسی مقایسه ای از وضعیت معامله خرید و فروش این هفته سهام داران در بورس مازندران نسبت به هفته گذشته نشان می دهد که  ۸۹درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید به ارزش پنج هزارو ۹۰۳ میلیارد ریال و ۱۱ درصد مربوط به سبد فروش به ارزش ۷۵۳میلیارد ریال بوده است در حالی در هفته منتهی به هفدهم شهریور ماه ۵۶درصد از کل سهام مبادله شده به خرید و۴۴ درصد مربوط به سبد فروش بوده است.

در هفته جاری سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری کمند، صندوق اعتماد سرمایه آفرین پارسیان ، بیمه اتکایی ایرانیان  و ریل پرداز نوآفرین بیشترین ارزش معاملات در بورس منطقه ای مازندران را به خود اختصاص دادند. 

شاخص قیمت نیز با ۳۷هزار و ۷۱۰واحد کاهش نسبت به هفته پیش به یک میلیون و ۴۸۸هزار و۲۱۸ واحد رسید.

مازندران دارای بیش از ۴۰۰ هزار سهامداران فعال در بازار سرمایه است که ۷۰ درصد آنها طی حدود یک سال اخیر وارد بازار بورس شدند./ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه