تلاطم بازار مرغ و سردرگمی مردم/با هر گونه تخلف به شدت برخورد می‌شود

تلاطم بازار مرغ و سردرگمی مردم/با هر گونه تخلف به شدت برخورد می‌شود

<p><span style="font-size: larger;">با وجود اینکه بازرسان سازمان صمت طی یک ماه اخیر بیش از 3 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و کشتارگاه&zwnj;های مرغ بعمل آوردند که بازار مرغ مازندران همچنان از کمبود عرضه رنج می&zwnj;برد و کماکان مردم پشت صف&zwnj;های طولانی گاه دست پر و گاه دست خالی به خانه بر می&zwnj;گردند.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در یک ماهه اخیر تعداد 3 هزار و 187 مورد بازرسی از مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد های صنفی عرضه کننده مرغ در استان مازندران به عمل آمده است.

وی افزود: در مجموع این بازرسی‌ها تعداد 161 پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه بیشترین تخلف کشف شده، عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی بوده است؛ خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده متشکله بیش از 66 میلیارد ریال بوده است.

 قوانلو ضمن اخطار به فعالان این حوزه که مبادرت به تخلف در عرضه مرغ می‌کنند، اعلام کرد: با هر گونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده جهت صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صمت در پایان از عموم شهروندان مازندرانی تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل فروش اجباری کالا، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار و سایر تخلفات صنفی مراتب را به تلفن 124 اعلام کنند.

بازار همچنان از کمبود عرضه رنج می‌برد

گفتنی است ایمانی عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در خصوص آخرین وضعیت بازار مرغ طی روز جاری اظهار کرد: همچنان بازار از کمبود عرضه رنج می‌برد.


وی افزود: خبری از توزیع مرغ‌های منجمد نیست و تنها مرغ‌های موجود به مرغ‌های دولتی 22 هزار و 500 تومانی بر می‌گردد که به دلیل تقاضای فراوان، تا قبل از ظهر ویترین مراکز عرضه خالی می‌شود.

این توزیع کننده مرغ در مازندران اعلام کرد: مرغداران از عرضه مرغ امتناع می‌کنند؛ البته فروش مرغ با قیمت بالاتر به کشتارگاه‌های تهران یکی از دلایل اصلی این امر است.

ایمانی متذکر شد: اگر بازار عرضه مرغ در استان ساماندهی نشود، قطعا در ماه مبارک رمضان با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه