تازه‌ترین قیمت انواع ماهی در بازار مازندران/کاهش صید دلیل کمیاب شدن این روزهای کفال در بازار
نائب رئيس بازار ماهي ساري خبر داد

تازه‌ترین قیمت انواع ماهی در بازار مازندران/کاهش صید دلیل کمیاب شدن این روزهای کفال در بازار

<p><span style="font-size: larger;">نائب رئیس بازار ماهی ساری از تازه&zwnj;ترین قیمت&zwnj;های انواع ماهی دریایی و پرورشی در مازندران خبر داد و گفت: این روزها، صید ماهی کم شده است و این موضوع موجب کمیاب شدن ماهی کفال در بازار شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ سید مهدی حجه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ما از وضع مساعد این روزهای بازار ماهی در مرکز استان خبر داد و گفت: امسال صید ماهی متاثر از شیوع ویروس کرونا، کمی نسبت به سالیان قبل کاهش پیدا کرده است، اما شرایط بازار فروش نسبتا مطلوب است.


وی افزود: بازار بزرگ ماهی ساری واقع در کیلومتر 6 کمربندی ساری-قائم‌شهر، امسال نهمین سال فعالیت خود را تجربه می‌کند و با ظرفیت بیش از 130 باب مغازه و  وسعت 3.5 هکتاری در واقع یکی از  بزرگ‌ترین بازارهای ماهی در کشور است.

نائب رئیس بازار ماهی ساری، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی کسبه و همچنین دست فروش، در مکان‌های قدیمی بازار ماهی در مرکز استان، مشغول فعالیت هستند که اقدام آن‌ها غیرقانونی و بدون مجوز است.

حجه‌فروش ادامه داد: البته فروش مستقیم ماهی‌های پرورشی در مزارع تولید و پرورش ماهی نیز چندان در کاهش ورود مشتری به بازار، بی تاثیر نیست.

وی در خصوص تازه‌ترین  قیمت انواع ماهی دریایی و پرورشی طی روز جاری اعلام کرد: در بازار امروز هر کیلو ماهی سفید دریایی بسته به وزن و درشتی ماهی بین 50 تا 100 هزار تومان، است.


نائب رئیس بازار ماهی ساری، عنوان کرد: اکنون کفال در بازار کم شده است و در مجموع، صید این هفته‌ها، کم شده است.

حجه فروش، مطرح کرد: قیمت هر کیلو ماهی‌های آزاد پرورشی بین 20 تا 30 هزار تومان و آمور بین 40 تا 45 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو ماهی قزل‌آلا 60 تا 65 هزار تومان و سالمون نزدیک به 80 هزار تومان است.

نائب رئیس بازار ماهی ساری، متذکر شد: با توجه به قیمت فعلی گوشت مرغ و قرمز، مردم بیشتر از گذشته به خرید ماهی و جایگزینی آن در وعده‌های غذایی، روی آورده‌اند.

گفتنی  است قیمت ماهی به نسبت سال گذشته به طور متوسط 30 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه