ارائه کالای کیفی و تفاوت معنادار قیمت، ضامن رضایت ۲ جانبه مشتری و واحد صنفی

ارائه کالای کیفی و تفاوت معنادار قیمت، ضامن رضایت ۲ جانبه مشتری و واحد صنفی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت در خصوص شرط موفقیت &laquo;نمایشگاهی به وسعت ایران&raquo; مطرح کرد؛ ارائه کالای کیفی و تفاوت قیمت معنادار ضامن رضایت مشتری بوده و رضایت مشتری منجر به رضایت واحد صنفی خواهد شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از اتاق اصناف ایران، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت واحدهای صنفی مشارکت کننده در جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» را از ارائه کالاهای ته انباری برحذر داشت و فروش کالاهای کیفی با قیمت‌های مناسب و تخفیف دار را مورد تاکید قرار داد و گفت: آنچه که موجب تداوم این نمایشگاه و جشنواره فروش خواهد بود، جلب رضایت مردم و مصرف کنندگان است.

معتمدوزیری بیان کرد: جشنواره فروش ویژه نوروزی «نمایشگاهی به وسعت ایران» با همکاری اتاق اصناف ایران، تشکل‌ها و واحدهای صنفی و با هدف حمایت از مصرف کننده در ایام پایانی سال، برگزار خواهد شد. این جشنواره جایگزینی برای نمایشگاه‌های بهاره یا پاییزه که طی سنوات گذشته برگزار می‌شد، خواهد بود.

وی با اشاره به تجربه سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که سال‌ها در بخش نمایشگاهی کار کرده‌ام و از کارکرد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی که تحت عنوان نمایشگاه برگزار می‌شدند، به خوبی آگاه هستم، از برگزاری جشنواره فروش ویژه نوروزی تحت عنوان «نمایشگاهی به وسعت ایران» مشروط به رعایت اصول و ضوابط مربوط به حراجی‌های بزرگ و سراسری، مشابه با آنچه که در دیگر کشورها انجام و مورد استقبال عموم مردم قرار دارد، به جد حمایت و از آن استقبال می‌کنم.

معتمد وزیری ادامه داد: در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، ما در بازه زمانی کوتاهی و به طور فشرده فروشندگان و خریداران را در محل‌هایی که فاقد شرایط و استانداردهای لازم به منظور فروش کالا بودند، جمع می‌کردیم تا در نهایت کالای با قیمت مناسب را به دست مشتری برسانیم، اما در این حین با مشکلات حاشیه ای عدیده ای نیز همچون پدیده غرفه فروشی، ازدحام و سرقت، ایاب و ذهاب و ….مواجه بودیم. در طرح نمایشگاهی به وسعت ایران بدون جابجایی های بی دلیل و تشدید مشکلات حمل و نقل آن هم در شرایط کرونا، غرفه های فروش نمایشگاهی، در واقع همان واحدهای صنفی منتخبی هستند، که با رعایت ضوابط تعیین شده از سوی کارگروه اجرایی مربوطه در اتاق اصناف و در محل کسب خود که در طول سالیان متمادی با پراکنش نسبتا منطقی و متعارف و داشتن استانداردهای کافی به لحاظ بهداشتی، تهویه، نور، چینش و نمایش کالا، فضای کافی برای تست کالا، صندوق فروش و… شرایط مناسبی را برای اجرای این طرح خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برای اجرا موفق و تداوم این روش، مهمترین عاملی که باید مورد توجه باشد، جلب اعتماد مردم است. بدین منظور بایستی نهایت دقت در انتخاب کالاهای کیفی و ارائه تخفیف های مناسب و معنی دار از سوی اتحادیه های ذیربط به واحدهای صنفی تکلیف شده و نظارتهای دقیق صورت پذیرد. همچنین باید ترتیبی از سوی اتحادیه ها اتخاذ شود که اگر احیانا یک واحد صنفی تخلف کرد، به فوریت با واحد متخلف برخورد و جریمه شده و در صورت تکرار از فهرست جشنواره حذف و رضایت مشتریان به نحو مطلوبی جلب شود. اتحادیه‌ها باید نهایت دقت را در این امر داشته باشند، تا فرایند بررسی شکایات احتمالی را تسهیل و به طور شفاف به مشتریان اعلام کرده و برخورد لازم را در زمان مناسب انجام دهند.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت تاکید کرد:ضوابط و برخورد اتحادیه ها با تخلفات احتمالی باید به نحوی باشد که اساسا فضا و انگیزه ای برای تخلف به وجود نیاید. فی‌الواقع فضا را باید طوری مدیریت کنند که واحدهای صنفی، تخلف را به صرفه ندانند. یعنی وقتی ببینند که به شکایات مردمی به سرعت رسیدگی و احقاق حق می‌شود، بازدارندگی این سرعت عمل قطعا تاثیر بیشتری از جریمه شدن واحدها و جلوگیری از بروز یا تکرار تخلف خواهد داشت.

معتمد وزیری گفت: این بهترین فرصت است که امسال در اختیار اصناف قرار گرفته تا با انجام صحیح کار هم به کسب و کار خود در ایام پایانی سال رونق دهند و هم با جلب رضایت مشتریان و ارائه کالاهای کیفی با قیمت‌های مناسب با حداقل سود و در واقع با اجرای بازی برد – برد زمینه تداوم این طرح را در مناسبت‌های آینده در طی سال اعم از ماه رمضان، جشنواره های تابستانی و پاییزی فراهم کنند.


ارسال دیدگاه