به گزارش مازند اصناف؛ محمد اسلامی در تماس تلفنی برنامه جهش تولید با موضوع حمل و نقل با بیان اینکه مازندران یکی از کانونهای حمل و نقلی کشور به شمار میرود، اظهار داشت: بخش حمل و نقل مازندران از بخشهای کوشا، مؤثر و تأثیرگذار در صنعت کشور بوده است.
وی با عنوان اینکه مازندران در بخش کریدور شرقی و شمال - جنوبی، حمل و نقل دریایی سهم قابل ملاحظهای دارد، افزود: بندرامیرآباد یک نقطه حمل و نقل ترکیبی محسوب میشود و این بندر به خط و اسکله رو- رو متصل شده است.
وی ادامه داد: حمل و نقل ترکیبی یکی از حلقههای مفقوده گذشته بود و امروز از خط کشتیرانی بهره مند هستیم و از تجار و بازرگانان تقاضا داریم از خط کشتیرانی دریای خزر که دارای کانتینرهای یخچال دار است برای صادرات محصولات مختلف از جمله شیلاتی استفاده کنند.
وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل زیرساختهای جاده و حمل و نقلی استان مازندران با بیان اینکه کریدور آزادراهی در مازندران برای ما دارای اهمیت است، افزود: آزادراه تهران - شمال از کارهای بزرگ و تاریخی بود که بخشی از آن در سال قبل افتتاح شد.
اسلامی یادآور شد: همچنین بخشی از منطقه دو آزادراه تهران- شمال و باند دوم جاده هراز افتتاح میشود و این مسیرهای دستیابی به تهران و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۷۰ کیلومتری حلقه تسهیل سازی کریدورهای ارتباطی به شمار میرود.
وی گفت: استان مازندران دارای شش میلیون تن محصول تولیدی بوده و از نظر یک کانون لجستیکی ممتاز محسوب میشود و مازندران جزو شریانهای حیاتی کشوری به حساب میآید و توجه ویژه ای به آن میشود.
وزیر راه و شهرسازی با عنوان آزادراه ساحلی در مازندران پیگیری میشود، گفت: مجوز احداث آزادراه ساحلی چالوس به غرب استان گرفته شد و آزادراه قائمشهر به شرق مازندران نیز در دست پیگیری است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه