مازندران با ۶نقطه قرمزکرونایی به استقبال هفته چهارم محدودیت‌ها می‌رود

مازندران با ۶نقطه قرمزکرونایی به استقبال هفته چهارم محدودیت‌ها می‌رود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مازندران که در پایان هفته دوم اجرای طرح جامع محدودیت&zwnj;ها از سه به پنج شهرستان با وضعیت قرمز مواجه شد، بر اساس تازه&zwnj;ترین اعلام مسئولان ستاد مقابله با ویروس کرونا استان حال با اضافه شدن شهرستان بهشهر با ۶ منطقه قرمز کرونایی به استقبال چهارمین هفته محدودیت&zwnj;ها خواهد رفت. </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ هفته سوم محدودیت ها نیز نتوانست شرایط مازندران و تعدادی دیگر از استان های کشور را از وضعیت قرمز کرونایی خارج کند و این مسئله باعث شد تا ستاد ملی مقابله با کرونا طرح محدودیت های جامع کرونایی را برای یک هفته دیگر تمدید کند. تمدید این طرح برای چهارمین هفته در شرایطی است که بار دیگر با قرمز شدن شرایط شهرستان بهشهر ، تعداد مناطق با رنگ‌بندی قرمز کرونایی مازندران به ۶ شهرستان رسید. 

قائم مقام ستاد مقابله با ویروس کرونا استان مازندران نیز در تایید خبر تمدید یک هفته‌ای طرح جامع محدودیت ها روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیت های کرونایی با همان قواعد پیشین برای یک هفته دیگر در مازندران تمدید شد. 

حسین حسن نژاد افزود: شهرستان های ساری ، آمل ، نور ، محمودآباد ، گلوگاه به علاوه شهرستان بهشهر به عنوان مناطق قرمز مشمول حداکثر محدودیت ها خواهند بود. 

وی هفته آینده را برای وضعیت کرونایی مازندران حیاتی و مهم توصیف کرد و گفت: برخوردهای صنفی و تردد بین شهری در هفته آینده سخت گیرانه و جدی تر باید باشد و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا به صورت محسوس و نامحسوس وضعیت شهرستان ها به خصوص مناطق قرمز را به صورت روزانه پایش خواهد کرد. 

استان مازندران در آخرین لحظات آبان ماه با سه شهرستان قرمز و ۱۹ شهرستان نارنجی مشمول طرح جامعه محدودیت های کرونایی شد. محدودیت های جدید از نخستین روز آذرماه در استان مازندران همراه با دیگر استان های کشور آغاز شد که شامل تعطیلی مشاغل غیرسطح یک برای شهرستان های قرمز ، منع تردد در ساعاتی از شب ، ممنوعیت ورود افراد غیربومی به مازندران و حتی شهرهای همجوار و همچنین برخی دیگر از محدودیت ها شد. 

طرح محدودیت های جامع در ابتدا به مدت ۲ هفته در همه استان های قرمز از جمله مازندران اجرایی شد و شهرستان های ساری ، آمل و بهشهر به عنوان سه نماینده قرمز کرونایی مازندران مشمول محدودیت های سختگیرانه شدند. با وجود اینکه پیش بینی می شد در پایان هفته دوم تعداد شهرستان های قرمز کاهش یابد اما در عمل مازندران از سه شهرستان قرمز به پنج شهرستان تغییر وضعیت داد و با این شرایط وارد هفته سوم محدودیت ها شد که از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تمدید شد. 

مازندران در حالی وارد هفته سوم شد که با تغییر وضعیت شهرستان بهشهر از قرمز به نارنجی و افزوده شدن شهرستان های گلوگاه ، محمودآباد و نور مازندران پنج منطقه قرمز داشت که اکنون با بازگشت شهرستان بهشهر به جمع مناطق قرمز کرونایی ۶ شهرستان استان در وضعیت خطرناک قرار گرفتند. 

تاخیر موج سوم بهانه افزایشی شدن قرمزی مازندران 

در حالی هر هفته در سختگیرانه ترین محدودیت ها بر تعداد شهرستان های قرمز کرونایی و همچنین آمار بیماران بستری استان افزوده می شود که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این مسئله را ناشی از آغاز دیرهنگام موج سوم همه گیری کرونا می دانند. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز چهارشنبه هفته جاری در شهرستان آمل در پاسخ به این پرسش که چرا روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در مازندران ادامه دارد و وضعیت این استان همچنان قرمز است گفت: علت افزایش آمار بیماران بستری مازندران این است که ما دیرتر از دیگر نقاط کشور وارد موج سوم شدیم. 

سید عباس موسوی با بیان اینکه کشور وارد پیک موج سوم و اکنون از آن خارج شد ، افزود : مازندران چند هفته دیرتر وارد موج سوم شده و باید برای خروج از آن زمان بیشتری طی شود.

علاوه بر این معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در نشست فوق العاده ستاد مقابله کرونا استان در آمل آمار بیماران سرپایی را افزایشی دانست و افزود:  تعداد آمار بیماران بستری در حال حاضر نسبت به هفته نخست رشد ۲۰ درصدی  را در استان داشته است .

با وجود اینکه تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های مازندران طی ۱۸روز نخست طرح محدودیت های جامع کرونایی روند افزایشی داشت ، اما روز سه‌شنبه با ثبت ۲۰۶ بیمار بستری جدید ، رکورد بیماران بستری در مازندران شکسته شد. در این روز تعداد بستری بیماران کرونایی در سطح بیمارستان های استان به ۹۸۲ نفر رسید. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه