افزایش تخلفات صنفی در مازندران/ الزام درج اطلاعات فروشگاه‌های مجازی در سامانه جامع تجارت
رئيس سازمان صمت مازندران مطرح کرد؛

افزایش تخلفات صنفی در مازندران/ الزام درج اطلاعات فروشگاه‌های مجازی در سامانه جامع تجارت

<p><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صمت مازندران از شناسایی ۴۷۵ تخلف صنفی درپی گزارش&zwnj;های مردمی به این سازمان طی ماه قبل خبر داد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰ درصدی داشته است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ به نقل از صمت مازندران، حسینقلی قوانلو اظهار داشت:در آبان ماه سالجاری ۶۸۰ گزارش مردمی به ادارات صنعت، معدن و تجارت استان اعلام که ۴۸۳ مورد تلفنی، ۱۵۸ مورد کتبی و مابقی به طرق دیگر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد گزارشات دریافتی رسیدگی شده است از کشف ۴۷۵ مورد تخلف در پی بررسی این گزارشات خبر داد و افزود: بیشترین شکایات انجام شده گرانفروشی، عدم درج قیمت و تقلب بوده است.

رئیس سازمان صمت مازندران بیشترین تخلف اعلام شده را در بخش خواروبار، پوشاک، نانوایی ها اعلام و تصریح کرد: شهروندان مازندرانی می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی مراتب را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه اعلام کنند.

قوانلو همچنین با بیان اینکه فروشگاهای مجازی فعال در سطح استان ملزم به درج اطلاعات خود در سامانه تجارت می باشند؛ تاکید کرد:  در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و لزوم درج اطلاعات فعالین تجاری کالاهای اساسی و لوازم خانگی مقرر شد، فروشگاههای مجازی نیز نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت اقدام نمایند.

او هدف از اینکار را شفافیت شبکه توزیع و رصد کالا در زنجیره توزیع داخل کشور اعلام و تصریح کرد: این اطلاعات شامل اخذ نقش، اظهار موجودی،موجودی انبار، اظهار خرید و فروش و هر گونه تغییر مکان و مالکیت می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این مرحله فروشگاههای مجازی فعال در تولید کالاهای برج خارجی، چای خشک خارجی، شکر سفید، روغن نباتی، کره گیاهی، کره حیوانی، گوشت قرمز و حبوبات باید در این سامانه نسبت به درج اطلاعات خود اقدام نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یاد آور شد: چنانچه فروشگاههای مجازی فعال در رسته های یاد شده از درج اطلاعات خود در سامانه جامح تجارت خوداری نمایند، مشمول فروش کالاهای قاچاق شده و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آنها برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه