به گزارش مازند اصناف؛ محمدعلی فرجی در خصوص آخرین وضعیت حل و فصل مشکلات کامیونداران استان مازندران در بحث تامین لاستیک و افزایش نرخ کرایه که از مطالبات جدی آنان طی سال گذشته بوده است، اظهار کرد: مشکل تامین و توزیع لاستیک حل شده است و هم اکنون نیز لاستیک به میزان کافی در انبارهای استان موجود است.
وی افزود: به راحتی و در سریعترین زمان لاستیک در اختیار متقاضیان واجدالشرایط قرار خواهد گرفت و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس اتحادیه حمل و نقل تعاونی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از عمدهترین مشکلات رانندگان سنگین، گرانی چندین و چند برابری قطعات لوازم یدکی کامیون است که داد همه را درآورده است.
فرجی با بیان اینکه با اجرای طرح تن کیلومتر در استان بسیاری از مشکلات فی مابین رانندگان و کارفرماها در خصوص نرخ کرایه حل شد؛ اضافه کرد: البته این طرح در خصوص رانندگان شرکت سیمان در شرق استان با بروز مخالفتهایی از سوی کارفرمایان روی زمین مانده است و همچنان بدنبال حل و فصل این مشکل هستیم.
وی افزود: افزایش قیمت تمام شده و مقرون به صرفه نبودن برای کارفرما از دلایل مخالفت کارفرمایان است که در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم.
نوری مدیرعامل تعاونی کامیونداران نکا در این باره به خبرنگار ما گفت: برخی دخالتهای افرادی خارج از مجموعه، موجب آلوده شدن فضا در مذاکرات شده که بر تشنج موجود دامن زده است.
وی افزود: در حال حاضر، 200 راننده سنگین شاغل در کارخانه سیمان نکا، از ممانعت مسئولان متولی از اجرای طرح تن کیلومتر ناراضی و گلایهمندند.
مدیرعامل تعاونی کامیونداران نکا متذکر شد: این مسئولان اعلام کردهاند با اجرای طرح تن کیلومتر که در نهایت منجر به افزایش نرخ کرایه خواهد شد، بخش قابل توجهی از مشتریانمان را ازدست میدهیم و لذا برای کنترل مدیریت بازار، از اجرای این طرح که باعث افزایش قیمت تمام شده خواهد شد، ممانعت به عمل میآورند.
نوری ادامه داد: البته کاهش بیش از 500 لیتری سهمیه سوخت گازوئیل خودروهای سنگین از حدود یک ماه پیش نیز بر مشکلات بیشتر این رانندگان دامن زده است.
طرح تن کیلومتر برای اجرا از اول دیماه به تمامی استانهای کشور ابلاغ شده است، در این شیوه جدا از نرخ هزینههای ثابت که متناسب با هر خودرو در نظر گرفته شده است، هزینههای متغیر نیز در رابطه با مسائل جزئی دیگری که در حمل و نقل وجود دارد در نظر گرفته میشود و در این چارچوب نرخ نهایی بر اساس جابه جایی هر یک تن در هر یک کیلومتر اجرایی میشود.
در حالی که رانندگان این کارخانه خواهان افزایش اجرای این طرح هستند، اما مسئولان این کارخانه با جدیت از اجرای این طرح ممانعت و مخالفت به عمل میآورند و معتقدند اجرای این طرح موجب افزایش نرخ نهایی سیمان و در نتیجه از دست دادن مشتریان بازار خواهد شد./بلاغ
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه