به گزارش مازند اصناف؛ اگر شما هم یکی از طرفدران تویوتا کرولا هستید، باید بدانید که خیلیهای دیگر با شما هم سلیقه هستند و دقیقا به همین دلیل این محصول از کارخانه تویوتا نه تنها یکی از پرفروشترین خودروهای این کمپانی به شمار میرود بلکه به رکوردی جهانی در فروش دست پیدا کرده است. بر اساس آمار موجود تا سال ۲۰۱۸ خرید تویوتا کرولا در سراسر جهان از مرز ۴۴ میلیون دستگاه گذشت که این آمار حتی از فولکس بیتل هم بیشتر است.
اما دلایل این همه موفقیت برای این محصول تویوتا چیست؟ دلیل اصلی استقبال از کرولا در ابتدای تولید آن به این موضوع مربوط میشد که این خودرو کاملا اقتصادی بود و پس از ورود به بازارهای جهانی سازندگان آن دست به تغییراتی در آن زدند تا تویوتا کرولا در شرایط جوی کشورهای مختلف قابل استفاده باشد. برای مثال در تولیداتی از این خودرو که به کشور کانادا صادر میشد امکانات جانبی ویژهای برای سیستم گرمایش خودرو و امکان رانندگی روی جادههای یخ زده در نظر گرفتند.
اولین مدل تویوتا کرولا در سال ۱۹۶۶ تولید شد که یک سدان کوپه، یا همان فستبک، بود با پیشرانهای که حجم آن تنها ۱۱۰۰ سیسی بود و با نام کرولا اسپرینتر شناخته میشد. نسل دوم این خودرو در سال ۱۹۷۰ به بازار آمد و در این زمان بود که تغییری اساسی در طراحی بدنه خودرو به وجود آمد و میزان زاویههای تیز در بدنه خودرو به شدت کاهش یافت. در همین نسل است که دو نام کرولا و اسپرینتر از هم جدا میشوند و هر کدام از اینها برای نامیدن یکی از تولیدات کارخانه تویوتا به کار میروند. به همین دلیل برخیها معتقدند که این نسل، باید به عنوان نسل اول تویوتا کرولا شناخته شود.
به گفته کارشناسان بازار خودرو، موفقیت اقتصادی کرولا و جلب توجه میلیونها نفر برای خرید تویوتا کرولا در هفت دلیل اصلی خلاصه میشود. دلیل اول همون طور که پیش از این هم به آن اشاره شد قیمت این خودرو است که در بازارهای جهانی بسیار پایینتر از قیمت متوسط یک خودروی نو به شمار میرود. این تفاوت قیمت به اندازهای چشمگیر است که گفته میشود یک کرولای نو را میتوان با بودجه لازم برای خرید یک خودروی دست دوم از کارخانههای دیگر، خریداری کرد.
دومین دلیل محبوبیت این خودرو میزان مصرف سوخت پایین آن است که مشتریان بسیاری را به خود جلب میکند. این نکته در بازارهای اروپایی و آمریکا که قیمت سوخت بالاست، از اهمیت ویژهای برخوردار است. دلیل سوم در موفقیت کرولا به کیفیت بالای این خودرو مربوط میشود که با وجود قیمت پایین، به هیچ وجه خودرویی کمارزش به شمار نمیرود و از بهترین فناوری و مواد موجود در ساخت آن استفاده میشود. همین موضوع در واقع منجر به یکی دیگر از نکات موفقیت کرولا میشود که چیزی نیست غیر از موفقیت آن در بازار فروش خودروهای دست دوم.
و اما پنجمین دلیل موفقیت کرولا به امنیت آن باز میگردد. کرولا در تمام تستهای امنیت خودرو در تمام دوران تولید توانسته به بالاترین امتیازها دست پیدا کند و همین موضوع نیز سابقهای درخشان برای آن به ارمغان آورده است. نکته مهم دیگر در مورد این خودرو سادگی آن است که هم باعث میشود رانندگان به راحتی با آن کار کنند و هم انجام تعمیرات بر روی این خودرو را به کاری نه چندان پیچیده تبدیل میکند.
همه این نکات به هفتمین دلیل موفقیت این خودرو منجر میشوند که در قابل اعتماد بودن این خودرو خلاصه میشود. در طول نسلهای مختلف این خودرو کمتر گزارشی از یک نقص عمومی وجود داشته است و تعداد بسیار زیادی از خودروهای کرولا که بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر کار کردهاند هنوز هم در حال راندن در جادهها هستند. تمام این نکات باعث شدهاند که در طول پنج دهه گذشته هیچگاه علاقه مشتریان خودرو برای خرید تویوتا کرولا کاهش پیدا نکند.
منبع : ویرلن
ارسال دیدگاه