توزیع 5 هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران مازندران/ دردی که با این حرف‌ها دوا نمی‌شود
مازنداصناف گزارش مي‌دهد

توزیع 5 هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران مازندران/ دردی که با این حرف‌ها دوا نمی‌شود

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">به گفته رئیس اتحادیه حمل و نقل تعاونی مازندران، هم&zwnj;اکنون در حال توزیع دور جدید لاستیک در میان بیش از 12 هزار عضو تحت پوشش این اتحادیه هستند؛ اما </span><span style="font-size: larger;">علیرغم توزیع 5 هزار حلقه لاستیک در میان کامیون&zwnj;داران، این میزان سهمیه، دردی از رانندگان سنگین استان دوا نمی&zwnj;کند. </span></p>

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با مازند اصناف؛ در خصوص آخرین وضعیت توزیع لاستیک میان کامیون‌داران مازندران اظهار کرد: هم‌اکنون در حال توزیع دور جدید لاستیک در میان اعضای تحت پوشش اتحادیه حمل و نقل تعاونی مازندران هستیم.

وی افزود: در استان مازندران برای 12 هزار و 500 راننده کامیون کارت ناوگان صادر شده است، که تحت پوشش این اتحادیه هستند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل تعاونی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص الویت تخصیص لاستیک به اعضا بر اساس چه معیاری است، گفت: الویت سهمیه به کامیون‌داران بر اساس کارکرد رانندگان است.

فرجی ادامه داد: رانندگان کامیون‌های با عمر صفر تا 10 سال کارکرد بالای 20 هزار کیلومتر، 10 تا 20 سال بالای 15 هزار کیلومتر، 20 تا 30 سال بالای 10 هزار کیلومتر و کامیون‌های با عمر بیش از 30 سال به بالا کارکرد بیش از 7 هزار و 500 کیلومتر مشمول سهمیه یک جفت لاستیک به قیمت مصوب خواهند شد.

وی در خصوص قیمت این لاستیک‌ها بیان کرد:  قیمت حال حاضر لاستیک در بازار بیش از  14 میلیون تومان است که لاستیک سهمیه‌ای که به ما تعلق و در اختیار رانندگان قرار می‌دهیم 4 میلیون تومان است و با توجه به اختلاف فاحش قیمت و از سویی دیگر سهمیه بسیار کم آن در مقایسه با اعضای تحت پوشش، ما به جهت پاسخگویی تحت فشار هستیم و همواره با اعتراضات شهرهای گوناگون و تقاضاهای مکرر برای افزایش سهمیه مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه حمل و نقل تعاونی مازندران با بیان اینکه تاکنون توزیع لاستیک به 80 درصد از مشمولان تحت پوشش انجام شده است؛ اضافه کرد: قیمت هر جفت لاستیک تحویلی ایرانی به رانندگان 2 میلیون تومان و لاستیک تحویلی خارجی 4 میلیون تومان است که قیمت حال حاضر بازار لاستیک ایرانی 7 تا 8 میلیون و لاستیک خارجی 15 تا 16 میلیون تومان است.

فرجی گفت: نیاز سالانه مصرف لاستیک کامیون‌داران در کشور به 5 هزار جفت لاستیک است که در حال حاضر تنها یک‌هزار جفت آن در داخل کشور تولید می‌شود و مابقی آن می‌بایست از خارج از کشور تامین شود که در شرایط تحریم فعلی، مسئولان امر را با مشکل مواجه کرده است.

گفتنی است علیرغم توزیع 5 هزار حلقه لاستیک در میان کامیون‌داران اما این میزان سهمیه دردی از رانندگان سنگین استان دوا نمی‌کند چرا که اگر به هر راننده حداقل 4 جفت هم داده شود با توجه به جمعیت 12 هزار و 500 نفری دارای کارت ناوگان در استان نیاز به 100 هزار حلقه لاستیک است تا بخشی از مشکلات آنان برای حمل‌ونقل و تردد مرتفع شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه