کارگزاران صنعت بیمه وکلای حقوق نادانسته بیمه‌گزاران هستند
رئيس هيئت مديره شرکت کارگزاري بيمه هميار ايرانيان:

کارگزاران صنعت بیمه وکلای حقوق نادانسته بیمه‌گزاران هستند

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس هیئت مدیره شرکت کارگزاری بیمه همیار ایرانیان با بیان اینکه متاسفانه در کل کشور، تعریف دقیقی از کارگزار نشده است،گفت: در صنعت بیمه، کارگزار به عنوان وکیل بیمه گذار و بیمه شده شناخته می شود که در صورت بروز خسارت، مانند یک وکیل به دنبال احقاق حق می رود.<br /> </span></p> <p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;"><br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ نشست رسانه‌ای مدیران شرکت کارگزاری همیار ایرانیان شعبه مازندران با اصحاب رسانه این استان در محل نمایندگی این کارگزاری برگزار شد.

دفاتر کارگزاری به عنوان وکلای تخصصی سازمان‌ها و مردم ضمن مشاوره بیمه‌ای، در بازپرداخت خسارات و استحقاق حقوق بیمه گذار از بیمه گر نقش بسزایی دارند چراکه بسیاری از بیمه گذاران به دلیل عدم اگاهی از حقوق خود، قادر به استحقاق حقوق قانونی خود نشده و شرکت‌های بیمه نیز با آگاهی از این موضوع، بیمه گران را به نوعی دور می‌زنند.


نقش برجسته رسانه‌ها در ایجاد اعتماد میان مردم و بیمه‌ها

مرجان یزدانی یکی از مدیران شرکت کارگزاری همیار ایرانیان در ابتدای این نشست به اهمیت حرفه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: رشد و ارتقای هر جامعه ای رابطه مستقیمی با اصحاب رسانه و قلم به خصوص خبرنگاران دارد.


‎وی با بیان اینکه خبرنگاران در سال های اخیر توانسته اند تاثیر قابل توجهی در ترغیب مردم به صنعت بیمه داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاثیر ارتباط با خبرنگاران را چند سال گذشته به طور ملموس حس کردیم از این رو به نقش و جایگاه این قشر پرتلاش ایمان آوردیم به گونه ای که در سیاست ترسیم شده شرکت ارتباط حداکثری با رسانه ها جزو اولویت های برنامه ای شرکت است.


‎یزدانی خاطر نشان کرد: شرکت بیمه همیار ایرانیان به عنوان اولین واحد حقوقی استان در حوزه صنعت بیمه مشاوره های فنی ارائه می دهد و به عنوان وکیل بیمه شده فعالیت می نماید.

وی اضافه کرد: این شرکت به طور رسمی از سال 1393 در استان مازندران آغاز به کار کرد و تاکنون کارنامه موفقی را در حوزه کارگزاری از خود به نمایش گذاشته است.

 

دفاتر کارگزاری مشاوران حقوقی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی


‎در ادامه محمد ایمانی کی دیگر از مدیران موفق این مجموعه نیز با تاکید بر اهیمت جایگاه رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران جزو اقشار صبور جامعه هستند، محدودیت ها و فشارهای فضای رسانه ای همیشه بر دوش خبرنگاران تحمیل شده است.


‎وی در معرفی شرکت کارگزاری بیمه همیار ایرانیان گفت: شرکت در سال ۹۳ و به مناسبت هفته دولت افتتاح شد، سیاست ابتدایی شرکت فعالیت به صورت تجمیعی و ورود به نهادهای دولتی با ارائه مشاوره های فنی در حوزه بیمه بوده است.


‎ایمانی با بیان اینکه بیمه همیار ایرانیان توانست در این بخش موفق عمل کند و تحولی را در ادارت استان به وجود آورد، اظهار کرد: به حضور صرف در شرکت اکتفا نکردیم و برای پیشبرد اهداف و سیاست های ترسیم شده شرکت، شبانه روز وقت گذاشتیم و امروز به عنوان مشاور حقوقی بیمه ای بسیاری از نهادهای دولتی مشغول به فعالیت هستیم.


‎وی رمز موفقیتش را توجه به کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده دانست و اظهار کرد: در صنعت بیمه، کارگزار به عنوان وکیل بیمه گذار و بیمه شده شناخته می شود که در صورت بروز خسارت، مانند یک وکیل به دنبال احقاق حق می رود.

 

کارگزار خلأ اطلاعات بیمه‌ای بیمه‌گزار را پوشش می‌دهد


‎این فعال اقتصادی قشر گسترده ای از افراد جامعه را ناآشنا با وظایف کارگزاران دانست و تصریح کرد: در صورتیکه کارگزارن مجوز فعالیت را مستقیما از بیمه مرکزی دریافت می کنند و به عنوان یک وکیل می توانند داعیه دار حقوق موکل در صورت بروز خسارت از شرکت های بیمه گر شوند.


‎وی با اشاره به سیاست و برنامه جدید شرکت کارگزاری بیمه همیار ایرانیان، گفت: امسال در نظر گرفتیم در کنار فعالیت های تجمیعی وارد بازار بیمه های خرد شویم که مخاطب عام در این مقوله مردم هستند.


‎رئیس هیئت مدیره شرکت کارگزاری بیمه همیار ایرانیان با بیان اینکه نمی توان در بازاریابی بیمه های خرد مانند بیمه های تجمیعی به صورت حضوری فعالیت داشت، تاکید کرد: در این بخش نقش رسانه ها پر رنگ است که هر روز با مردم ارتباط دارند و یک اعتماد دو طرفه را ایجاد کرده اند.

ایمانی با بیان اینکه متاسفانه در کل کشور، تعریف دقیقی از کارگزار نشده است، افزود: کار ما، مشاوره و وکالت بیمه‌ای است و تاکنون با عملکردمان توانستیم این موضوع را در استان، جا بیندازیم.

وی متذکر شد: ما کار خود را هر چند در ابتدا از دستگاه‌های دولتی و آشنایی آن‌ها با انواع بیمه و پیشگیری از خسارات گوناگون و هنگفت و متقاعد کردن آن‌ها در اخذ انواع بیمه‌های مرتبط با حداقل هزینه بوده است، اما اکنون در این بخش به اشباع رسیده ایم و به سمت واحدهای خرد در حرکت هستیم.


بیمه در ایران در الویت دهم سبد خرید مردم است

رئیس هیئت مدیره شرکت کارگزاری بیمه همیار ایرانیان بیان کرد: بیمه در کشور در سبد خرید مردم، الویت دهم و به بالا است و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این جایگاه در رده چهارم در میان مردم است.


این فعال حوزه صنعت بیمه در کشور عنوان کرد: مردم از حق و حقوق بیمه ای خود بی خبرند و گاه در بیمه، باید چون بیمه ثالث اجباری صورت گیرد تا جا بیفتد اما اگر مردم دریافت خسارات خود را از سمت بیمه لمس کنند، به سمت بیمه رغبت پیدا می‌کنند و خود مبلغ آن بیمه خواهند بود.


تا استحقاق حقوق بیمه‌گزار پیگیری می‌کنیم

ایمانی در پایان در خصوص نحوه مشاوره در انتخاب بیمه گران توسط بیمه گذاران گفت: ما به سراغ تک تک بیمه ها می‌رویم و گزینه مطلوبتر را معرفی و یا پیشنهاد می‌کنیم. البته کارگزاران در بیمه موظف هستند در غالب قراردادهایی که خود منعقد می‌کنند، به صورت رایگان در خصوص خسارات بیمه نیز پیگیری کنند و اگر وصول نشد خود پیگیری های قضایی و اداری را تا وصول آن پیگیری کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی، مشکلات بیمه گذاران با بیمه گران را پیگیری می‌کنیم و از حقوق نادانسته بیمه‌ای مردم دفاع و تا وصول مطالبات آن پیگیری می‌کنیم.


آن‌چه در این نشست و از اظهارات مدیران این شرکت بر آمده است احقاق حقوق بیمه‌ای و مشاوره در انتخاب صحیح بیمه گذار، دو رسالت اصلی کارگزاران در صنعت بیمه محسوب می‌شود.


ارسال دیدگاه