رسانه‌گریزی 20 ماهه سازمان صنعت‌، معدن و تجارت مازندران

رسانه‌گریزی 20 ماهه سازمان صنعت‌، معدن و تجارت مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">محمدپور و معاونانش در سازمان صنعت&zwnj;، معدن و تجارت مازندران چندان علاقه&zwnj;ای به حضور در جمع رسانه&zwnj;ها از خودش نشان نداده&zwnj;اند و آخرین سابقه حضور آنها در جمع رسانه&zwnj;ها، مربوط به تابستان سال گذشته است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف نزدیک به 20 ماهی است که شاهد قهر سازمان صنعت، معدن و تجارت با اصحاب رسانه مازندران هستیم.

نیمه تیرماه سال گذشته، آخرین حضور رئیس این سازمان در یک نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه بود و تاکنون باوجود گذشت 20 ماه، در جمع خبرنگاران حاضر نشده است.

محمدپور و معاونانش چندان علاقه‌ای به حضور در جمع رسانه‌ها از خود نشان نداده‌اند، آخرین سابقه حضور در جمع رسانه‌ها، مربوط به دیدار مشترک رسانه‌ها با وی و دو نفر از معاونانش، به تابستان سال گذشته باز می‌گردد.

بر اساس این گزارش، با توجه به عریض‌وطویل بودن این سازمان و برخورداری از معاونت‌های گوناگون در بخش‌های متفاوت، اما شاهد انتشار یک‌جانبه اخبار از سوی روابط عمومی هستیم که تنها به همین روال جهت ارتباط با خبرنگاران بسنده کرده‌اند.

جای تعجب است که محمدپور با وجود حساسیت شغلی و وجود مشکلات و موانع گوناگون در بخش‌های تحت مدیریتش، حتی اقدامات انجام شده را طی یک نشست خبری در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و در جمع خبرنگاران مازندران حضور بهم نمی‌رساند.

این گزارش حاکی است اصحاب رسانه نه تنها از محمدپور انتظار برگزاری نشست مطبوعاتی به‌ویژه در ایام پایانی سال و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران را دارند، متوقع‌اند تا معاونت‌های او نیز درگیر رسانه‌ها شوند و پاسخگو باشند.

البته باید اذعان کنیم این سازمان نیز مانند بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها، به شیوه‌ای عمل می‌کند که غالب اخبار به ریاست سازمان منتهی شود و اخبار منتشره از سوی معاونت‌های گوناگون، محدود و اندک‌شمار است!

البته سازمانی نظیر صنعت‌، معدن و تجارت که سازمانی حساس در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت، صادرات، واردات، هیئت‌های خارجی، اصناف، انتخابات صنفی، نمایشگاه‌های فصلی، کمیسیون‌های نظارت و ده‌ها موضوع مهم و خبرساز است، عدم برگزاری حتی یک نشست طی 20 ماهه اخیر، کوتاهی و کم‌توجهی نسبت به اصحاب رسانه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باید با وجود گستردگی حوزه فعالیت‌، به‌صورت اختصاصی با رسانه‌ها نشستی داشته و پاسخگوی آنان باشد، نه آن‌ که تولید خبرهای یک‌طرفه را در برنامه کاری خود قرار دهد.

البته باید اشاره شود که مدیران این‌چنینی در استان کم نیستند، اما با توجه به حساسیت فعالیت این سازمان گسترده و عدم برگزاری نشست مطبوعاتی بیش از یک‌سال حتی در ایام دهه فجر سال‌جاری با وجود افتتاح چندین کارخانه در استان و توقع پاسخگویی به سوالات مطروحه در بخش صنعت، کاسه صبر اصحاب رسانه در مازندران در حال لبریز شدن است و این نوشتار حرف دل بسیاری از همکاران را به قلم سپرده‌ است.

 

مرجع: بلاغ


ارسال دیدگاه