به گزارش مازند اصناف؛ طی سال های گذشته برخی از سیاست ها به سمت استفاده از زنان در تبلیغات به منظور فروش بیشتر پیش رفته است؛ در سال های گذشته حضور زنان در تبلیغات تلویزیونی بیشتر از هر زمان دیگر شده است.
بیلبورد های تبلیغاتی به ویژه بیلبورد های میان جاده ای، کلیپ ها و تیزر های تبلیغاتی هم مواردی دیگر از استفاده ابزاری از زنان هستند.
در همین راستا، هفته های گذشته هم عکسی از یک نمایشگاه داخلی خودرو منتشر شد که برگزارکنندگان آن برای تبلیغ بهتر و ایجاد جذابیت بیشتر محصول خود، از دو دختر ایرانی در کنار نمایش خودروها استفاده کرده بودند.
این اتفاق موجی از اعتراض ها را به دنبال داشت؛ چرا که ارزش و شخصیت زن چیزی فراتر از استفاده ابزاری و تبلیغاتی از آنها بوده است.
یکی از سایت های نه چندان مطرح که اخیراً فعالیت زیادی پیدا کرده است با گسترش استفاده ابزاری از زنان به دنبال جا انداختن این مساله در قالب یک فرهنگ است.
انتشار گزارش های تصویری در مثبت نیوز از فشن بلاگر ها با لباس هایی که متناسب با عرف و فرهنگ جامعه نیستند یکی از اقدامات این سایت است؛ این سایت به قیمت اخذ آگهی تصاویری از دختران منتشر می کند که مغایرت با شئونات اسلامی و عرف جامعه است.
این سایت اخیرا در گزارشی رپورتاژی از شوروم نیسان در ایران دوباره اقدام به انتشار تصاویر تبلیغاتی از زنان در کنار خودرو ها کرده است.
باید توجه داشت زنان پیش از اینکه موجودی منفعل و صرفاً دارای جذابیت جنسی و فیزیکی باشند بهعنوان یک انسان در جامعه شناخته شوند. در شرایطی که می توان از توانمندی های زنان استفاده کرد استفاده از جسم و شرایط فیزیکی آنها توهین به شخصیت آنهاست.
در این شرایط مدارای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این موضوع قابل تأمل است؛ این سایت که همه اخبار آن رپورتاژ بوده در کنار رپورتاژ به صورت آهسته جریان رسمین بخشیدن به استفاده ابزاری از زنان را پیش می برد.
شبکه اطلاع رسانی دانا
ارسال دیدگاه