بندر نوشهر باید تقویت شود/ اجرای سند یکپارچه‌سازی سواحل و بنادر در مازندران
رئيس فراکسيون بنادر، دريانوردي و توسعه صنايع دريايي:

بندر نوشهر باید تقویت شود/ اجرای سند یکپارچه‌سازی سواحل و بنادر در مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سابقه بلند مدت بندر نوشهر، می&zwnj;طلبد که این بندر قدیمی مازندران تقویت بیشتری شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف قاسم احمدی‌لاشکی  در مراسم معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران که در سالن اجتماعات این اداره‌کل در نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه از تعالی و پیشرفت روزانه در حوزه بنادر خرسند هستیم، اظهار کرد: گاهی برخی کارها توسعه نیست بلکه رشد است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید توسعه اتفاق بیفتد، افزود: پس از انقلاب با وجودی که تلاش‌های فراوانی صورت گرفت ولی بعضی وقت‌ها رشد کردیم.

رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نزدیک به 90 سال از قدمت بندر نوشهر می‌گذرد و قطعاً برای ساخت این بندر، کارشناسی انجام شد و بنابراین باید بر اساس آمایش سرزمینی کار شود و تنها به شعار آمایش سرزمینی اکتفا نشود.

وی با اشاره به اینکه در بحث منطقه آزاد حرف داریم، تأکید کرد: در موضوع منطقه آزاد احساسی حرف نمی‌زنیم بلکه این را حق مردم منطقه می‌دانیم که سختی‌ها را تحمل کردند.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه هرگاه بر مبنای عقلانیت تصمیم‌گیری شود راه توسعه هموار می‌شود، عنوان کرد: در شرق مازندران من را مانع توسعه مازندران می‌دانند ولی این سؤال پیش می‌آید که آیا حق را زیرپا بگذارم عامل توسعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بندر نوشهر، شهر نوشهر را اداره می‌کرد و محل درآمدی برای این شهر بود که نمونه آن موزائیک‌های پیاده‌روی منطقه کرکرودسر تا منابع طبیعی است که انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با توجه به سابقه بلند مدت بندر نوشهر، می‌طلبد که این بندر قدیمی مازندران تقویت شود.

وی یادآور شد: نوار ساحلی ایران حدود 5 هزار و 790 کیلومتر است که 890 کیلومتر آن در شمال کشور قرار دارد و از این میزان، 131 کیلومتر در استان گلستان، 487 کیلومتر در مازندران و 272 کیلومتر در استان گیلان واقع شده است و بنابراین اگر قرار بر انجام کار جدیدی در این سواحل است باید عقلانی باشد.

مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی مازندران نیز با اشاره به اینکه کار در بندر سخت است، اظهار کرد: کار اقتصادی در بندر زمان‌بر است و باید صبر و شکیبایی داشت.

سیاوش رضوانی با بیان اینکه مازندران حرف اول را در سواحل می‌زند، افزود: سعی کردیم سواحل و بنادر را فعال کنیم و سند یکپارچه‌سازی سواحل و بنادر مازندران را اجرا کردیم و به شوراها و دهیاران در حوزه ساحلی آموزش لازم را نیز دادیم.

وی با تأکید بر اینکه سواحل فقط آزادسازی نیست، تصریح کرد: بحث شیلات و پرورش ماهی در قفس مورد توجه قرار گرفت و اقدامات خوبی انجام شد و برای پرورش ماهی خاویاری در مازندران مجوزهایی صادر شد.

مدیر جدید بندر امیرآباد بهشهر گفت: فعال کردن صادرات از بندر امیرآباد باید بیشتر شود زیرا امکانات صادراتی داریم ولی در صادرات موفقیت چندانی نداریم.

شایان ذکر است در این مراسم «محمدتقی انزان‌پور» به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی مازندران و «سیاوش رضوانی» مدیرکل سابق بنادر مازندران به عنوان مدیر بندر امیرآباد بهشهر معرفی شد.

 

مرجع: فارس


ارسال دیدگاه