مکانیزم درج قیمت کالا توسط توزیع کننده و حذف قیمت گذاری کارخانه ، شفاف سازی و رقابتی‌تر‌شدن بازار را به دنبال دارد
معاون امور اقتصادي و بازرگاني وزارت صنعت:

مکانیزم درج قیمت کالا توسط توزیع کننده و حذف قیمت گذاری کارخانه ، شفاف سازی و رقابتی‌تر‌شدن بازار را به دنبال دارد

<p><span style="font-size: larger;">به گفته معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت مکانیزم درج قیمت کالاها توسط توزیع کننده&zwnj;ها در جهت ایجاد شفافیت در جریان گردش کالا و رقابتی&zwnj;تر شدن بازار کالایی بوده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف یداله صادقی در گفت‌و‌گو با شاتا، با تأکید بر ضرورت شفاف سازی هر چه بیشتر قیمت گذاری کالا عنوان کرد: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای درج قیمت چند گروه کالایی توسط توزیع کننده‌ها و حذف قیمت گذاری ها توسط تولید کنندگان به جهت شفافیت در قیمت کالاها و رقابتی تر شدن بازار بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که در مرحله نخست این طرح، قیمت گذاری چند گروه کالایی غیر ضروری به عنوان پایلوت به توزیع کننده محول شده است، افزود: توزیع کننده بر اساس فاکتور خرید شرکت پخش و با اعمال ضریب سود قانونی که هیأت عالی نظارت مشخص می کند، قیمت این کالاها را تعیین و در معرض دید مصرف کننده قرار می دهد. همچنین محصولات سلولزی و گروه‌های کالایی شامل شیرینی، شکلات، چیپس، پفک و سایر تنقلات که غیر ضروری و از حساسیت کمتری برخوردار هستند، در مرحله اول شامل این طرح می شوند.

معاون وزیر صنعت، تخفیف های اعمال شده روی بیشتر کالاها توسط کارخانه ها را غیر متعارف دانست و گفت: در شرایط کنونی در بیشتر قیمت های روی جلد که توسط کارخانه ها درج می شود، ضرایب سود به طور اصولی رعایت نمی شود و حقوق مصرف کننده به نوعی ضایع می شود که با تصمیم جدید گرفته شده قیمت کالاها از کارخانه تا مرحله عرضه کانالیزه می شود و توزیع کنندگان بدون دغدغه درج قیمت کالا توسط کارخانه، کالا ها را با قیمتی رقابتی و پایین تر از قبل به مصرف کننده ارایه می دهند.

صادقی با اشاره به اینکه کالاهای در نظر گرفته شده در مرحله پایلوت کالاهای صنعتی محسوب می شوند، گفت: این کالاها در کارخانه تولید و بسته بندی و توسط شرکت پخش توزیع می‌شوند، اما درج قیمت بر خلاف گذشته به جای اینکه توسط کارخانه صورت گیرد، به عهده توزیع کننده گذاشته شده است.


ارسال دیدگاه