توزیع گوشت قرمز با خودروهای شخصی در شهرستان آمل
مدير شبکه بهداشت آمل مطرح کرد

توزیع گوشت قرمز با خودروهای شخصی در شهرستان آمل

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: افراد سودجو با ماشین&zwnj;های شخصی پیکان و پژو در صندوق عقب خودرو به وضع نامطلوبی گوشت مصرفی مردم را جابجا می&zwnj;کنند</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ حمزه قاسمی عصر امروز در جلسه رسیدگی بر وضعیت کشتارگاه سنتی این شهرستان با بیان اینکه از سال 89 تا کنون در زمینه ساخت کشتارگاه صنعتی پیشرفت خاصی نشده و تنها 10 درصد  پیشرفت داشته است، اظهار داشت: با توجه به در اختیار گرفتن شرکت بخش خصوصی برای ساخت کشتارگاه صنعتی آمل فرمانداران زیادی در این شهر در خصوص آن جلسه داشتند ولی هم‌اکنون مشکلات عمده این پروژه بر زمین مانده است.

وی با تاکید براینکه اگر طی دو سال گذشته پروژه ساخت کشتارگاه صنعتی در این شهرستان به نتیجه مطلوب می‌رسید اکنون نیاز به جلسات مختلف در این زمینه نبود، افزود: نباید در کنار کشتارگاه صنعتی، کشتارگاه‌های سنتی را فراموش کرد.

قاسمی با اعلام اینکه قرار شد اتحادیه قصابان شهرستان آمل با هماهنگی همه فعالان در زمینه ذبح و توزیع گوشت وارد پروژه کشتارگاه صنعتی شوند که این مهم صورت نگرفت، افزود: با فعالیت کشتارگاه صنعتی بحث سلامت گوشت در آمل دچار مخاطره شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه این روزها می‌بینیم که افراد با ماشین‌های شخصی پیکان و پژو در صندوق عقب خودرو به وضع نامطلوبی گوشت مصرفی مردم را جابجا می‌کنند، یادآور شد: کشتارگاه زیرزمینی و مجوز هم بدون در نظر گرفتن مهر بهداشتی در حال فعالیت هستند باید برای فعالیت‌‌های آنان تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید براینکه نیاز به ساماندهی در بخش کشتارگاه داریم، اظهار داشت: اگر فرآورده‌های گوشتی به وضع نامطلوبی در اختیار مردم قرار گیرد، غیرقابل قبول است.

قاسمی ادامه داد: ذبح غیربهداشتی می‌تواند با توجه به وجود بیماری‌های مشترک انسان و حیوان گرفتاری‌های زیادی در زمینه سلامت به وجود بیاورد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه کشتارگاه غیرقانونی هرچه سریع‌تر جمع‌آوری شود، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم در بین مردم دست به تشویش بزنیم ولی مردم باید بدانند که مسئولان بخش سلامت در فرآورده‌های غذایی دغدغه دارند بنابراین نباید گوشت به روش‌های مختلف در این شهرستان توزیع شود.

انتهای پیام/

تسنیم


ارسال دیدگاه