بیش از ۳۵۰ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی کشور در دی ماه امسال انجام شد

بیش از ۳۵۰ هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی کشور در دی ماه امسال انجام شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">تعداد کل بازرسی ها از صنوف در دی ماه گذشته ۳۵۱ هزار و ۳۷۳ فقره بود که برای ۱۹ هزار و ۱۲۹ فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش۴۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۵۴ ریال تشکیل شده که پرونده های متشکله همگی به تعزیرات حکومتی یا سازمانها و ادارات صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی ارجاع داده شده است.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  طی دی ماه گذشته ۱۱ هزار و ۳۶۹ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد. از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۷ درصد به صورت تلفنی و ۲۱ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است.

بر اساس اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در دی ماه سال جاری، همچنین در بررسی و ارزیابی کارشناسان ۱۰ هزار و ۹۱۴ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع زیربط ارسال شده است . از کل شکایات قابل پیگیری، ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۱ درصد متخلف، ۳۶ درصد غیرمتخلف و ۱۵ درصد در دست بررسی است.


در ادامه گزارش تحلیلی معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران آمده است: گزارش های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در دی ماه در بخش کالا پودرشوینده، لاستیک خودرو، صیفی جات و تخم مرغ به طور میانگین از ۵ تا ۱۷ درصد افزایش داشته است.


بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته در دی ماه امسال در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران است.


بیشترین عناوین تخلف نیز مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.

 

 

اصناف ایران


ارسال دیدگاه