به گزارش مازند اصناف؛ طی دی ماه گذشته ۱۱ هزار و ۳۶۹ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات را نشان می دهد. از مجموع شکایات دریافتی ۲۲ درصد به صورت حضوری، ۵۷ درصد به صورت تلفنی و ۲۱ درصد به صورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع شده است.
بر اساس اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در دی ماه سال جاری، همچنین در بررسی و ارزیابی کارشناسان ۱۰ هزار و ۹۱۴ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع زیربط ارسال شده است . از کل شکایات قابل پیگیری، ۱۸ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۱ درصد متخلف، ۳۶ درصد غیرمتخلف و ۱۵ درصد در دست بررسی است.
در ادامه گزارش تحلیلی معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران آمده است: گزارش های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در دی ماه در بخش کالا پودرشوینده، لاستیک خودرو، صیفی جات و تخم مرغ به طور میانگین از ۵ تا ۱۷ درصد افزایش داشته است.
بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته در دی ماه امسال در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران است.
بیشترین عناوین تخلف نیز مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.
اصناف ایران