شهرک صنفی برنج آمل گامی در توسعه بازار برنج مازندران
اختصاصي/ رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد

شهرک صنفی برنج آمل گامی در توسعه بازار برنج مازندران

<p><span style="font-size: larger;">پایانه صادراتی و شهرک صنفی برنج شهرستان آمل امکان برند سازی مناسب و توسعه بازار برنج را به همراه خواهد داشت.</span></p>

به گزارش خبرنگار مازند اصناف؛ محمد محمدپور در حاشیه جلسه میز صادراتی ترکمنستان در خصوص  پایانه صادراتی و شهرک صنفی برنج شهرستان آمل گفت: پایانه صادراتی وشهرک صنفی برنج شهرستان آمل امکان برند سازی مناسب و توسعه بازار برنج را به همراه خواهد داشت.

وی با با بیان اینکه پروژه شهرک صنفی برنج آمل با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد درحال احداث بوده است، تصریح کرد: این پروژه با مشارکت 420 نفر از تجار برنج شهرستان آمل، کارخانه داران شالیکوبی و کشاورزان در زمینی به مساحت 172 هزار و 500  مترمربع با سرمایه اولیه پنجاه میلیارد شروع شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه در تاریخ نهم خرداد سال جاری آغاز شد، اضافه کرد: این شهرک مشتمل بر 400 انبار به وسعت 50 هزار متر مربع برای تجار برنج و سهامداران می باشد .

وی با بیان اینکه  در این پروژه کارخانه های بسته بندی، سورتینگ پیشرفته، سالن همایش، سالن معاملات، دفاتر vip، دفاتر بیمه  گمرک، مرکز تحقیقات بازاریابی، آزمایشگاه مجهز و سایر بخش های اداری و خدماتی و تحقیقاتی و موسسات اقتصادی و بانکها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پیش بینی های لازم برای امکانات رفاهی از قبیل مسجد، مهمانسرا، تالارپذیرایی و رستوران و سایر سرویس های رفاهی مخصوص صورت گرفته است.

محمدپور درادامه اهداف احداث پایانه صادراتی و شهرک صنفی برنج شهرستان آمل را ساماندهی نظام تولید و توزیع و بازاریابی و فروش محصولات برنج و محصولات وابسته در بین خریداران، حمایت و مشاوره تولیدات محصولات با کیفیت صادراتی با استفاده از معرفی ارقام تجاری و حرکت به سمت ایجاد نظام کشت و بازاریابی نوین بیان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: امکان صادرات برنج با کیفیت بسیار مرغوب و سالم به کشورهای هدف، امکان واردات با ارز ما به ازا، تولید محصول سالم با آموزش کشاورزان و تولید کنندگان و خرید برنج آنها به قیمت مناسب، کمک به دولت در امر نظارت برنحوه عرضه، کنترل قیمت و برنامه ریزی برای واردات برنج مورد نیاز، حرکت به سمت شناسنامه دار کردن برنج های ایرانی و جلوگیری از اختلال و آلودگی های جانبی را از دیگر اهداف این پروژه می باشد.

محمدپور در پایان ابراز امیدواری کرد: انتظار می رود با حمایت مسئولان استانی و محلی در تامین  زیر ساخت های مورد نیاز، شاهد بهره برداری این پروژه در سال آتی باشیم.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه