جابجايي و توزيع مرغ بدون کدرهگيري ممنوع شد

جابجايي و توزيع مرغ بدون کدرهگيري ممنوع شد

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">مدير کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي گفت: از امروز جابجايي و توزيع مرغ منجمد يا تازه کشتار شده بدون کدرهگيري در سراسر کشور ممنوع شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  عباس عباسي در دومين جلسه کارگروه دائمي سلامت محصولات کشاورزي، با بيان اينکه اجراي کدرهگيري 10 رقمي روي بسته مرغ از سال گذشته آغاز و تا پايان آبان ماه 32 استان کشور تحت پوشش سامانه رديابي قرار گرفته اند، افزود: در مراکز عرضه، هيچکس حق ندارد مرغي که فاقد کد رهگيري است، تحويل بگيرد و يا عرضه کند.

عباسي اظهارداشت: چنانچه بازرسان سازمان دامپزشکي، عرضه مرغ بدون کدرهگيري را مشاهده کنند، طبق قانون با عرضه کننده رفتار خواهند کرد.

وي گفت: مصرف کنندگان در صورت لزوم مي توانند کد رهگيري را به سامانه 30008903 پيامک کند تا اطلاعات مربوط به مزرعه، استان و روستايي که مرغ توليد شده و همچنين نام کشتارگاه، روز کشتار و تاريخ اعتبار مصرف را بدست آورد.

عباسي تصريح کرد: اگر مصرف کنندگان درمورد مرغ خريداري شده مشکلي داشته باشند مي توانند با شماره 1512 سازمان دامپزشکي در کل کشور تماس بگيرد تا موضوع پيگيري شود.

وي ابراز اميدواري کرد که سال آينده، خوراک دام و طيور نيز تحت سامانه رديابي سازمان دامپزشکي قرار مي گيرد.

مديرکل دفترنظارت بربهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشکي ضمن تشريح مراحل کنترل و نظارت بر فرآيند سلامت و ايمني فرآورده هاي خام دامي در کشور گفت: بيشترين ضايعات فرآورده هاي دام و طيور و خوراک دام در بخش حمل و نقل اتفاق مي افتد و اميدواريم با سازوکارهايي که در نظر گرفته ايم در برنامه ششم توسعه، ضايعات حمل و نقل را به حداقل برسانيم.

وي کاهش ضايعات در بخش حمل و نقل دام و طيور را اقدامي بزرگ در وزارت جهادکشاروزي دانست و اظهارداشت: سازمان دامپزشکي بيش از 30 هزار خودرو را در ناوگان بهداشتي خود دارد که داراي کد بهداشتي و پروانه بهداشتي است و در سامانه اين سازمان نيز ثبت شده اند.

 

 

 

 

 

صبحانه


ارسال دیدگاه