سند راهبردی صنعت، معدن وتجارت با نظرات تکمیلی فعالان اقتصادی قابل ویرایش است

سند راهبردی صنعت، معدن وتجارت با نظرات تکمیلی فعالان اقتصادی قابل ویرایش است

<p style="text-align: justify;"><span style="font-family: Tahoma;">معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالان اقتصادی چنانچه مایل باشند می توانند نظرات تکمیلی خود را برای چگونگی اجرای سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند و از این امر استقبال می شود.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛  حسین ابویی مهریزی روز سه شنبه در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: برنامه یاد شده قابلیت ویرایش دارد و در مرحله تدوین نیز از دیدگاه های دست اندرکاران تشکل های صنعتی و معدنی بهره گیری شده است.


به گفته وی، سند یاشده انتشار یافته و اکنون متخصصان و صنعتگران می توانند نسبت به ویرایش مرحله نخست آن اقدام کنند.


وی تاکید کرد: این اطمینان وجود دارد که مشاوره و انتقال نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی، امکان تکمیل این سند را فراهم می سازد.


ابویی مهریزی خاطرنشان ساخت: این برنامه براساس مطالعات تطبیقی و با بهره گیری از تجارب گذشته مدون شده و تجزیه و تحلیل وضعیت موجود را با روش های علمی پیاده ساخته است.


به اعتقاد این مقام مسئول، سند راهبردی یاد شده اهداف و برنامه کلان کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود و تحقق اسناد بالادستی، با رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت و این وزارتخانه تنظیم شده است.


معاون وزیر صنعت افزود: دولت در چارچوب سیاست های اجرایی، نقش پشتیبان و هدایت کننده را ایفا می کند و بخش خصوصی مجری اصلی برنامه راهبردی یاشده است.


وی، بهره گیری از تجربه ۳۰ کشور جهان که با جمهوری اسلامی شرایط برابر و نزدیکی دارند را به عنوان الگویی برای تدوین سند راهبردی یاد کرد و گفت: هموارسازی راه توسعه بخش خصوصی در قالب سند چشم انداز ۱۴۰۴ به عنوان یک سیاست اصلی برای این وزارتخانه است.
ابویی مهریزی اضافه کر: پیش بینی شده جمهوری اسلامی در قالب سند چشم انداز ۱۴۰۴ به کشور نوظهور صنعتی تبدیل شود.


وی ادامه داد: اکنون ۱۲ رشته فعالیت اولویت دار به عنوان صنایع منتخب در سند راهبردی در نظر گرفته شده و ۶۱ سیاست اجرایی نیز در قالب ۶ محور تدوین و به معاونان و سازمان های تحت پوشش وزارتخانه ابلاغ شده است.


وی گفت: اکنون برنامه راهبردی صنعت خودرو، فولاد، نساجی و پوشاک، سیمان، تایر و تیوب، لوازم خانگی، کاشی و سرامیک تدوین شده و برنامه راهبردی سایر رشته فعالیت ها نیز در حال تدوین است.


 محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیشگفتار سند راهبردی این وزارتخانه آورده است: رویکرد علمی و مبتنی بر خُبرگی و مشارکت صاحب نظران در تدوین این سند، بهره برداری از نقدهای عالمانه تعداد بیشتری از اندیشمندان و فعالان عرصه اقتصادی و صنعتی موجب افزایش ارزش آن خواهد شد و انتظار دارم که همه صاحب نظران و دست اندرکاران تولید و تجارت با نقد و نظر دهی عالمانه خود، این وزارتخانه را در اصلاح و تکمیل آن یاری کنند.


ویرایش اول سند راهبردی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تیرماه ۱۳۹۴ صورت گرفته است.

 

 

 

 

 

ایرنا


ارسال دیدگاه