اعتراض نمایشگاه داران  مبلمان ساری به صدور مجوز نمایشگاهی در شش ماهه دوم سال
اختصاصي/ عضو هيات مديره اتحاديه درودگران ساري مطرح کرد

اعتراض نمایشگاه داران مبلمان ساری به صدور مجوز نمایشگاهی در شش ماهه دوم سال

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">با توجه به بازار خوب مبلمان در شب عید، افراد بومی و غیر بومی در شش ماهه دوم سال اقدام به اخذ مجوز فروشگاه بزرگ و نمایشگاه مبلمان...</span></p>

عباس چاوشی نژاد دقایقی قبل در گفت و گو با خبرنگار مازند اصناف گفت: 80 فروشگاه بزرگ و نمایشگاه مبلمان در مرکز مازندران در حال فعالیت می باشند.

وی افزود: از آنجا که خرید مبلمان از سوی خریداران غالبا منتهی به ماه های پایانی سال می شود، در شش ماهه ابتدایی سال بازار این حرفه در رکود به سر می برد.

عضو هیات مدیره اتحادیه درودگران ساری خاطرنشان کرد: در طی سالیان اخیر، با توجه به بازار خوب مبلمان در شب عید، افراد بومی و غیر بومی در شش ماهه دوم سال اقدام به اخذ مجوز فروشگاه بزرگ و نمایشگاه مبلمان می کنند که پس از اخذ و فعالیت در بازار گرم این ایام، غالبا با تعطیلی واحد های مذکور بازار را رها می کنند تا متحمل زیان های شش ماهه ابتدایی سال نشوند.

چاوشی نژاد اظهار کرد: غالب این افراد فروشندگان  غیر بومی هستند که با مراجعه به یافت آباد تهران و اخذ اجناس امانی، مبلمان را به صورت درصدی می فروشند و پس از پایان بازار شب عید، فروشگاه را تعطیل و به شهر و دیار خود باز می گردند، البته طبیعی است که مشتریانی که از این واحدها خریداری می کنند از خدمات پس از فروش نیز بهره مند نمی شوند.

 وی متذکر شد: هیات مدیره و کلیه نمایشگاه داران مبلمان ساری درهفته اخیر، با حضور در اتاق اصناف ساری طی برگزاری نشست مشترکی با هیات مدیره این اتاق، ضمن اعلام نارضایتی از اتفاقات چند سال اخیر، از آنها تقاضا کردند تا علاوه بر پیگیری این موضوع، از تایید در خواست پرونده های متقاضی پروانه کسب فروشگاه ها ی بزرگ  در شش ماهه دوم خودداری کنند.


عضو هیات مدیره اتحادیه درودگران در پایان با بیان اینکه متقاضیان این پروانه ها اگر واقعا راغب به اخذ پروانه فعالیت هستند، در سه ماهه ایتدایی سال مراجعه کنند، اذعان کرد: نمایشگاه داران مرکز مازندران نزدیک به هفت ماه متحمل زیان و هزینه های جاری فروشگاه های بزرگ خود در طی سال می شوند و تا ایام بازار در ماه های پایانی سال صبوری می کنند اما اخذ چنین پروانه هایی در ایام پایانی سال، آب سردی است که بر سر این فروشندگان می ریزند.


گفتنی است فعالیت فروشندگان غیر بومی غالبا به صورت فصلی و در ایام بازار گرمی این صنعت، و با نیت کسب سود در ایام مشخص سال صورت می گیرد و پس از پایان این ایام، با تعطیلی واحدها، به دیار خود باز می گردند و این فروشندگان و نمایشگاه داران بومی هستند که سال جدید را با تمام راکدی بازار و هزینه های جاری، به انتظار ایام پایانی سال بعد می نشینند.

 

انتهای پیام/





ارسال دیدگاه