گمنامی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در بازار مازندران+تصاویر
اختصاصي/ گزارش ميداني مازند اصناف از بازار نوشت افزار

گمنامی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در بازار مازندران+تصاویر

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">از مظلومیت و گمنامی نوشت افزار های ایرانی در بازار مازندران همین بس، که تعداد توزیع کنندگان این محصولات در استان به انگشتان دست هم نمی رسد.<br /> </span></p>

به گزارش خبرنگار  مازند اصناف؛این روزها هر چه به روزهای بازگشایی مدارس نزدیک تر می شویم، تب و تاب بازار هم داغ تر می شود.


اما آنچه این روزها حرف اول این بازار رنگارنگ را می زند، خرید مایحتاج دانش آموزان کودک و نوجوان است که خانواده ها ضمن ضرورت بیشتر جهت خرید برای این گروه سنی نسبت به سایر مقاطع تحصیلی، توجه و حساسیت خاصی نیز به نوع، مدل و تاثیرات شخصیتی- رفتاری آن کالا در حین استفاده ی فرزندانشان می دهند.


از این میان حساسیت خانواده ها برای اقلامی نظیر نوشت افزارها از کیف گرفته تا دفتر و قلم و مدادرنگی، بیشتر از بقیه اقلامی است که در فهرست خریدهاشان قرار دارد.


از طرفی نبود نوشت افزارهای ایرانی در بازار و از طرف دیگر وجود نوشت افزارهایی با لوگوهای غربی نظیر سیندرلا، باربی، باب اسفنجی، انگری بردز، مردعنکبوتی و ... که مفاهیم و پیام هاشان، متناسب با معیارهای بو می و اسلامی خانواده های ایرانی نیست،  حساسیت و دغدغه ی والدین را دو چندان کرده است.


اگر از این دو موضوع هم بگذریم از علاقه کودکان به این شخصیت های کارتنی پرطرفدار نمی توان گذشت چرا که قانع کردن این گروه سنی برای خرید نوشت افزارهای ایرانی، آنهم با تنوع و طراحی های به نسبت ضعیف تر کار چندان آسانی نیست.


ما بر خود فرض دانستیم تا بنا بر رسالت ذاتی خود، به معرفی فروشگاه ها و نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی در شهرهای گوناگون مازندران بپردازیم که این بار به سراغ یکی از فروشگاه های مجاز کانون پرورش فکری در خیابان خاقانی ساری رفته ایم که گزارش آن را در ذیل می خوانیم:


مهدی دلاویز یکی از سه نماینده مجاز کانون پرورش فکری است که به عرضه نوشت افزارهای ایرانی می پردازد. وی در خصوص عرضه نوشت افزارهای ایرانی در بازار می گوید: گمنامی و مظلومیت نوشت افزارهای ایرانی در بازار مازندران کاملا مشهود است.


وی تصریح کرد: تعداد نمایندگی های فعال کانون پرورش فکری در استان که به عرضه لوازم التحریر های ایرانی با لوگوهای قهرمانان، دانشمندان و شخصیت های کارتنی ایرانی می پردازند به انگشتان دست هم نمی رسد؟!


دلاویز در پایان در خصوص مشکلات و نواقص عرضه این نوشت افزارها به خبرنگار ما پاسخ داد: کیفیت پایین، تنوع کمتر، پشتیبانی و پاسخگویی ضعیف تر، توزیع نامناسب، قیمت بالاتر و عدم حمایت از توزیع کننده را از دلایل اصلی رکود و عدم رغبت توزیع سایر فعالان این عرصه در بازار دانست.


گفتنی است امیدواریم مسئولان فرهنگی کشور در کنار توجه به سایر گروه های سنی، با حساسیت بیشتر به گروه سنی کودکان و نوجوانان، برنامه جدی تری برای تامین نیازهای نوشت افزاری این گروه سنی ارائه و اجرایی کنند؛ چرا که در حال حاضر نوشت افزارهای خارجی و یا حتی ایرانی با لوگوهای کارتنی غربی  بی هیچ رقابتی با نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی در بازار یکه تازی می کند!

 

در ذیل با انتشار تصاویری از انواع نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی در این فروشگاه ها، ضمن اعلام حمایت از استفاده و خرید نوشت افزارهای ایرانی، شما را با تنوع این کالاها در بازار آشنا می کنیم:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


انتهای پیام/

گزارش از مجتبی قربانی

 

 





ارسال دیدگاه